۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 277842

بعداز حادثه فرودگاه جده، خواسته و ناخواسته موجی ضد عرب فضای رسانه ای و اجتماعی را در ایران برگرفت بطوری که سوءتفاهم ها برانگیخت و البته عده ای را برآن داشت تا از این فضا سوء استفاده کنند. اما آنسوی ماجرا عرب هایی مثل سید حسن نصرالله هستند که با شجاعت و از خودگذشتگی از منافع اعراب و مسلمانان حراست می کنند تا بشوند موجب فخر و افتخار اعراب و مسلمانان.

این سردار عرب دوست داشتنی!

مساله زشت و شنیعی که در فرودگاه جده برای دو زائر نوجوان ایرانی که به دیده تاریخی به عربستان بعنوان سرزمین امن می نگریستند، رخ داد، قطعا احساسات هر ایرانی را جریحه دار می کند. اما نباید این زخم به هیجانات بی ثمر و حتی مضر برای منافع کشور و ملعبه دست دشمنان ایران و منطقه تبدیل شود.

مسائل قومی یکی از حساس ترین مسائل برای امنیت ملی یک کشور است به طوری که در کشورهای گوناگون برای کسانی که به این مسائل دامن می زنند و یا در اظهارات خود اقوامی را تحقیر می کنند، مجازات سنگین پیش بینی شده است.

براین اساس نباید بدلیل حوادثی همچون حادثه فرودگاه جده به قوم عرب توهین کرد این ضمن اینکه نارواست برخلاف منافع ملی ماست.

ما ایرانی ها به دو دلیل با اعراب در آمیخته ایم و تاثیر این دو را بر هویت ملی خود نمی توان انکار کرد؛ یکی دین رهایی بخش ما یعنی اسلام هم بلحاظ پیفام آورش یعنی پیامبر اعظم - عزیزترین و برترین انسان از آغاز تا ابد - که یک عرب بود و هم بلحاظ زبان ادبیات اسلامی که منبع استقلال ماست، ادبیاتی متاثر از ادبیات عربی است. دیگری هم موضوع بخش ارزنده ملت ما یعنی قوم عرب است که همواره طی تاریخ شایستگی هایی نسبت به ایران از خود نشان داده است.

در ایران قوم عرب یکی از شریف ترین اقوام است.قومی با اینکه در مرزهای حساسی مستقر است یکی از بی مساله ترین اقوام مرزنشین ایران بشمار می آید و با اینکه بیشترین صدمات ناشی از جنگ تحمیلی یک عرب به نام صدام را تحمل کرده است و با اینکه بر اصلی ترین منبع درآمدی ایران یعنی نفت زندگی می کند، اما همواره در راه سازندگی و رفع نارسایی هایی بعد از جنگ و ناشی از جنگ، بردباری پیشه کرده و شعور و درک بالای خود را از شرایط نشان داده است. این قوم از بهترین سرداران جنگ ضد تجاوز و حراست از تمامیت ایران را در دامان خود پرورانده است.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، این سردار عرب دوست داشتنی اخیرا سخنانی ایراد کرد که بار دیگر این امید را داد که اعراب با شرافت و مسلمان، آنها که با شرافت خود زیربار زورگویان نرفته اند هنوز هستند و آنهایند که بیرق افتخار اعرابند.

امروزه قومیت و تعلق به یک مذهب دیگر ملاک نیست بلکه آرمان های والای انسانی که همان اسلامی است، ملاک است. وفاداری به این آرمان ها که ملاک درستی و نادرستی عمل است. از غزه تا لبنان و سوریه این اعرابند شریفند که در برابر عرب کشی صهیونیست ها و مقابله این رژیم با آرمان های قدس و اسلامی ایستاده اند و البته تاوان سنگینی هم می پردازند. اگرچه در این سو و در خلیه فارس هستند کشورهایی که در جهت هویت عربی و اسلامی یک ریال هدفمند هم هزینه نکرده اند.

بنابراین قوم عرب، قومی عزیر و شریف هم در ایران و هم جهان است که هدف کینه ورزی استکبار و صهیونیسم است و عملکرد پاره ای افراد عرب نما را که از شرافت عربی بویی نبرده اند، نباید به پای آنها نوشت.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 09123222447 IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    2 1
    دوستان عزيز مردم ايران باغيرت وباعزت هستن اگر ميبينيد توجرياني كه تو فرودگاه جده پيش اومدبراشفته شدن بخاطر عمق فاجعه بود واگر هم عزيزان حرفي زدن صرفاقوميت اعراب نبوده بلكه منظور ال سعودميباشد
  • سمیر IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    3 1
    درود بر رزمندگان اسلام، مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود.
  • اردشیر IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    سید نصرالله افتخارهر ایرانی وافتخارمسلمین جهان عشق منی سید