ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق با تاکید بر این که تهدیدات داعش ناشی از اختلاف اهل سنت و شیعیان نیست، از اندونزی برای پیوستن به ائتلاف بین المللی علیه تروریسم که برای دو کشور چالش بزرگی است، دعوت کرد.

وزیر خارجه عراق خواستار پیوستن اندونزی به ائتلاف علیه تروریسم شد

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه عراق که برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه و سران شتصمین سالگرد برگزاری کنفرانس آسیا – آفریقا به اندونزی سفر کرده است، گفت: ما انتظار داریم اندونزی نیز به این ائتلاف بین المللی بپیوندد که در حال حاضر چین، ایران و دیگر کشورها در کنار یکدیگر با این چالش بزرگ مقابله می کنند.

نشست وزیران کنفرانس آسیا – آقیانوسیه امروز (دوشنبه) در جاکارتا پایتحت اندونزی برگزار می شود و ابراهیم جعفری شب گذشته وارد جاکارتا شد.

وی همچنین درگیری های فرقه ای و شیعیان و اهل سنت در عراق را رد کرد و گفت: درگیری های عراق به دلیل اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن نیست.

وزیر امور خارجه عراق گفت: هم اکنون در عراق و در استان های سنی نشین هم شاهد قربانی شدن مردم به دست داعش هستیم، پس این درگیری به دلیل اختلاف اهل سنت و شیعیان نیست، چرا که همه از داعش آسیب دیده اند.

وی گفت که پیروان ادیان دیگر از جمله ایزدی ها نیز در عراق تحت تاثیر داعش قرار گرفته اند و پیروان این ادیان نیز کشته شده اند.

ابراهیم جعفری گفت: همه شاهد جنایات داعش هستیم، هنگامی که قتل انجام می دهند، سر مردم بی گناه را می برند و به کودکان کوچک آسیب می زنند، پس نیازی به توضیح در خصوص ظلم و ستم داعش نیست.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وی تاکید کرد که عراق نیازمند کمک در بخش امنیتی، نظامی و سلاح برای مقابله با داعش است.

وزیر امور خارجه عراق همچنین گفتن که این کشور نیازمند اطلاعات و پشتیبانی بشردوستانه از کشورهای مختلف از جمله اندونزی است، چرا که حدود دو میلیون آواره وجود دارد.

وی همچنین خواستار تلاش مشترک برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی جهانی مانند داعش شد.

ابراهیم جعفری همچنین توجه به رویکرد فرهنگی در مبارزه با داعش را ضروری دانست و گفت در ابتدا باید توجه کرد که افکار باید با منطق همراه باشد.

وی در ادامه به همکاری عراق و اندونزی در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت که با مقامات جاکارتا در مورد امکان بهبود همکاری های اقتصادی گفت وگو می کند.

وی گفت که عراق در مرحله نخست نیازمند افزایش همکاری اقتصادی با اندونزی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.