رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح عربستان در سخنانی مدعی شد که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در مقابله با خطرها تهدیدات یکدست هستند.


ریاض: شورای همکاری خلیج فارس در مقابله با تهدید "یکدست" است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری قطر، عبدالرحمان بن صالح البنیان، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح عربستان سعودی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به خاطر "یکدست شدن با عربستان در عملیات موسوم به طوفان قاطع در یمن و مشارکت نظامی حرفه‌ای و کارآمد که نشانگر نیت‌های صادقانه آنها است"، قدردانی کرد.

البنیان در حاشیه ششمین نشست مشورتی کمیته عالی نظامی روسای ستاد مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت: من مطمئن هستم که این موضع ادامه می‌یابد و عمیق‌تر می‌شود تا ما در مقابله با خطرات و تهدیداتی که احتمالاً هر یک از کشورهای شورا در معرض آن قرار بگیرند، یکدست باشیم.

این کمیته در نشست خود برخی مسائل مربوط به فعالیت‌های نظامی مشترک کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و در راس آنها مساله نیروی نظامی مشترک عربی را مورد بررسی قرار داد.

فرماندهان نظامی شورای همکاری خلیج فارس همچنین مسائل مربوط به میزان و چگونگی مشارکت کشورهای عضو شورا که آمادگی و شرایط مناسب برای شرکت در نیروی مشترک عربی را دارند، بررسی کردند.

آنها همچنین بر تکمیل دستاوردهای نظامی مشترک در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تاکید کردند و آن را یک حصار دفاعی برای کشورهای خود خواندند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.