نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: استانی شدن انتخابات سبب رشد ماهیت ملی و بلوغ مجلس و افزایش اختیارات دولت محلی می‌شود.

استانی‌شدن انتخابات مجلس سبب افزایش اختیارات دولت محلی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید امیر حسین قاضی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، رابطه با طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در واقع ترکیبی از استانی و شهرستانی شدن انتخابات است.

 وی افزود: در این طرح نمایندگان باید در حوزه انتخابیه خود موفق به کسب آرای مردمی شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی سبب رشد و جایگاه مجلس و جامعیت بخشیدن به جایگاه نمایندگان مردم در خانه ملت می‌شود، خاطرنشان کرد: استانی شدن انتخابات خانه ملت سبب افزایش و شور و نشاط مشارکت مردمی، ائتلاف‌ها و جریان‌های مختلف در برگزاری انتخابات می‌شود.

قاضی زاده در ارتباط با اینکه آیا این استانی شدن انتخابات سبب محرومیت زدایی می‌شود یا خیر، عنوان کرد: از حیث محرومیت و عدم محرومیت تفاوت‌های بسیاری وجود دارد چرا که در برخی کلانشهرها کشور میزان محرومیت بیش از شهرستان‌ها است به عنوان مثال در مشهد مقدس بیش از یک میلیون نفر در مناطق محروم زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر طرح و برنامه‌ای دارای جنبه‌های مثبت و منفی است و این طرح هم از مسئله مستثنی نیست، خاطر نشان کرد: طرح استانی شدن انتخابات سبب رشد ماهیت ملی و بلوغ مجلس می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: با این طرح اختیارات دولت‌های محلی افزایش پیدا می‌کند و سبب واگذاری بخشی از اختیارات نمایندگان مجلس به نمایندگان شورای شهرستان‌ها می‌شود.

قاضی زاده عنوان کرد: در پی اجرای طرح استانی شدن مجلس شورای اسلامی شاهد تحولات بسیاری و بالندگی در مجلس خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.