قدس آنلاین یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد از تأسیس مجتمع شوراهای حل اختلاف شهر یزد در آینده خبر داد.

تأسیس مجتمع شوراهای حل اختلاف در یزد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، محمدرضاحبیبی در حاشیه بازدید و بازرسی از شعبات شورای حل اختلاف شهر یزد اظهارداشت : به زودی مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان یزد  جهت تمرکز امور شوراهای حل اختلاف شهر یزد ساخته و به بهره برداری می رسد.

وی فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف را برقراری صلح و سازش و اصلاح ذات البین عنوان کرد وافزود:چنانچه پرونده های رسیدگی شده در شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش بین طرفین شود قطعا ورود ی به دادگستری و اجرای احکام هم کاهش چشمگیری خواهد داشت.

این مقام قضایی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد اعضای شوراهای حل اختلاف شهر یزد در برقراری صلح و سازش به ویژه در  پرونده های خانوادگی  تصریح کرد: انتظار است تمام تلاش مجموعه شوراهای حل اختلاف ختم به حل اختلاف واقعی و منجر به یک آشتی ماندگار با رفع تمامی کدورت ها در خانواده ها گردد.

رئیس کل دادگستری استان یزد ، ارجاع دادخواست با خواسته مطالبه مهریه با مقدار نسبتاً بالای سکه ، مقوم به 5 میلیون تومان به شورای حل اختلاف را خلاف مقررات دانست و گفت :  این ارجاع تنها در صورتی که با هدف صلح وسازش باشد مناسب است و توافق صورت گرفته قابل تقدیر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان ، ضمن بازدید از دفتر اجرای احکام شورای حل اختلاف و شناخت مسایل و مشکلات موجود این واحد از نزدیک بر تلاش مضاعف جهت کاهش آمار موجود تاکید نمود وخاطر نشان ساخت: مدیران مجموعه باید در ارجاع پرونده به شعب شورا و تخصیص شعباتی از دادگستری به رسیدگی به احکام اعتراض شورا و همچنین اجرای احکام وآمار هماهنگی کامل داشته باشند.

لازم به ذکر است در این بازرسی ، معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف دادگستری استان ، رئیس کل دادگستری را همراهی کرد و از شعبات یک ، دو، شش،یازده، دوازده و پانزده شورای حل اختلاف شهر یزد بازدید و با حضور در جمع کارکنان و اعضای این شوراها و بررسی آمار وعملکرد سال گذشته این شعب به  سوالات اعضاء و کارکنان پاسخ دادند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.