قدس آنلاین- لرستان: نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که فرآوری نفت خام از اولویت های مهم کشورمی باشد، برالتزام حمایت از سرمایه گذاران در این خصوص تاکید کرد.

فرآوری منابع نفت در داخل کشور را جدی بگیریم

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،  عباس قائدرحمت عنوان داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، برنامه و سیاست های دولت و مجلس در جلوگیری از خام فروشی در بخش های مختلف به ویژه در حوزه نفت و گاز است.

وی با ذکر این مطلب که بایستی خام فروشی نفت محدود شود تصریح کرد: بایستی فرآوری منابع نفت در داخل کشور را در دستور کار قرار دهیم اما به رغم تلاش های زیادی که صورت می گیرد همچنان آنچنان که شایسته است در این زمینه  نگاه مثبت و حمایتی وجود ندارد

قائد رحمت افزود: با پایین آمدن قیمت خرید نفت ایران به نظر می رسد باید روند فعالیت ها در زمینه فرآوری نفت در کشور تسهیل و تسریع شود و لرستان نیز ظرفیت خوبی در زمینه عبور خطوط انتقال نفت و گاز دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول وزارت نفت برای ایجاد زیرساخت های لازم برای احداث شهرک پتروشیمی و نفت و گاز در استان لرستان افزود: در این راستا زمین مورد نیاز برای احداث این پروژه ها نیز جانمایی شده است و با اعلام آمادگی یک سرمایه گذار خارجی برای احداث این پروژه ها بررسی های لازم برای اثبات توانمندی این سرمایه گذار به منظور احداث این پروژه ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه استان لرستان در زمینه وضعیت فضای کسب و کار رتبه نامناسبی دارد افزود: اجرای چنین پروژه هایی می تواند به ارتقای وضعیت اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در استان کمک کند.

قائد رحمت در پایان ابراز امیدواری کرد که دستگاههای مربوطه نیز برای صدور مجوزها و پاسخ به استعلام ها همکاری لازم را با سرمایه گذار پروژه داشته باشند.

 

 


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.