قدس آنلاین- خرم آباد: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در این خصوص گفت: برای این‌که اعتکاف به یک حرکت معنوی نهاد سازی تبدیل شود، در درجه اول نیازمند جهت‌دهی صحیح است و یکی از مسائل مهم در اعتکاف این است که حضور دست‌اندرکاران اعتکاف باید یک حضور معنویی باشد

آموزش اعتکاف باید توسط صدا و سیما انجام شود

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد ،حجت الاسلام سید احمد میر عمادی  با اشاره به این‌که اعتکاف خلوت‌نشینی و انتقال روح پاکی و معنویت به دیگری است، گفت: برای نهادسازی باید جهت‌گیری صحیح و ترسیم هدف صحیح توسط کسانی‌که معنوی باشند انجام شود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به این‌که خداوند دو پیامبر را مأمور کرد برای اعتکاف و برنامه‌ریزی برای اعتکاف کار پیامبران است، بیان کرد: نهادسازی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها دیگر نکته می باشد و یک استقبال باشکوه از جوانان در مسئله اعتکاف بعد از انقلاب اتفاق افتاده است که خود یک ظرفیت است و از این ظرفیت بایستی استفاده کنیم و استفاده از تمام  ظرفیت‌ها کار مشکلی است ولی باید ظرفیت‌شناسی کنیم.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: آمار برای ما حرف‌های زیادی دارد چراکه در کارهای دیگر آمار زیربنای برنامه‌ریزی است در این مسئله هم همین طور است. وی بیان کرد: نکته دیگر آن هدایت صحیح مشتاقان به اعتکاف است باید این علاقه‌مندی‌ها درست هدایت شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: آموزش در امر اعتکاف از دیگر نکات مهم است. آموزش احکام اعتکاف باید قبل از شروع اعتکاف توسط صدا و سیما انجام شود.

ایشان گفت: اهتمام ورزیدن به امر مستحبات اعتکاف تمرین عمل کردن به امر مستحباتی مانند نمار شب، دعا، نیایش، ذکر گفتن است.

آیت الله میرعمادی عنوان کرد: مسئله دیگر حفظ فضای اعتکاف است که بسیار مهم است فضای اعتکاف را اعتکاف نگه‌داریم چراکه خیلی اثرگذار است و مسجدی که در آن اعتکاف است به فرد و طایفه خاصی اختصاص ندارد.

 


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.