قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت:در سال جاری پنج درصد اعتبارات استانی را به پیشگیری از حوادث غیرمترقبه اختصاص خواهیم داد.

پنج درصد اعتبارات خراسان شمالی به پیشگیری ازحوادث غیرمترقبه اختصاص می یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت:برای اختصاص این پنج درصد دستگاه های اجرایی استان حداکثر تا پانزدهم اردیبهشت ماه فرصت دارند تا پیشنهادات خود را ارایه نمایند.
وی ادامه داد: همچنین طرح هایی که در حال حاضر در استان پیگیری می شود و همسو با مدیریت بحران  است مشخص و تا پانزدهم همین ماه ارایه شود.
پرویزی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته  40 میلیارد ریال برای منابع آب شرب و 400 میلیارد ریال برای راه جنگل گلستان از محل سهمیه سازمان مدیریت ازاعتبارات سفر رهبری اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد:برنامه ما در حوزه آب شرب شناسایی مناطقی که دارای آب مطمئن هستند  و حفظ منابع ، مجتمع های آبرسانی است.
وی افزود: همینطور بایدپروژه آبرسانی 52 روستاهای آشخانه و بجنورد ازسد شیرین دره سریع تر تعیین تکلیف شود.
وی بیان کرد:بخشی از طرح کمک به بیمه محصولات کشاورزی، دام، باغ، ابریشم و زنبورعسل را امسال اجرایی خواهیم کرد تا نتایج آن بررسی کنیم
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز گفت:یکی از وظایف این شورا برگزاری کلاس های آموزشی برای اعضای شورا در راستای نقش آنها در زمان وقوع بحران و دیگری برای مردم جهت مقابله با بحران است تا در شرایط خاص عوامل بحران زا شناسایی و اقدامات لازم انجام شود.
محمد حسین علی نیا ادامه داد:شناسایی نقاط مخاطره برای انجام عملیات پیشگیری باید توسط دستگاه های متولی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: مستندسازی از بحران نیز باید انجام شود تا در بحران های بعدی بتوانیم نواقص و ایرادات کار را حل و جبران کنیم.
علی نیا تصریح کرد: امسال تکلیف قانونی داریم تا طرح جامع خطرپذیری استان را تهیه کنیم که بر اساس این طرح مکان هایی که تهدید به وقوع حادثه دارند شناسایی شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز گفت:خراسان شمالی همچون کشور از وقوع حوادث طبیعی مستثنا نیست که استراتژی ما پیشگیری، مقابله، آمادگی و بازسازی است.
حسین عظیمی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید ورود جدی به بحث پیشگیری داشته باشند.

انتهای خبر/.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.