در شرایطی که به تعطیلات سه روزه آخر هفته نزدیک می‌شویم و طبق برآوردهای انجام گرفته در این سه روز باید جاده‌ها در انتظار ترافیکی نسبتا سنگین باشند در حال حاضر طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور ترافیک تمامی جاده‌های کشور روان است.

آخرین وضعیت جاده‌ها در آستانه تعطیلات آخر هفته

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در استان تهران به عنوان نقطه اتصال بسیاری از محورهای شریانی کشور به جز آزاد‌راه تهران – ساوه که در نقاط ابتدایی با ترافیک نیمه سنگین روبه‌رو است، دیگر محورها ترددی روان دارند.

 

 

آزاد‌راه تهران – قم در طول ساعات گذشته با میانگین تردد 505 دستگاه در ساعت بیشترین تردد را به خود اختصاص داده و پس از آن کمربندی جنوبی رودهن با 499 تردد در رده‌ بعدی قرار دارد.

 

 

البته مانند همیشه در آمار ثبت ترافیک استان تهران با شهرها و استان‌های مجاور آزاد‌راه تهران – کرج نخستین حرف را می‌زند برمبنای اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور این آزاد‌راه در محور عوارضی قدیم در طول ساعات گذشته با ثبت 1230 تردد در ساعت در صدر راه‌های پرترافیک پایتخت قرار داشته است.

 

 

دیگر استان‌های توریستی کشور نیز هنوز باقی‌ماندن دو روز پایانی هفته مانع از آغاز سفرها شده و اکثر غریب به اتفاق جاده‌های بزرگ کشور ترافیکی روان را تجربه می‌کند. در استان مازندران راه آمل به محمودآباد و بابلسر به فریدون‌کنار که جزو جاده‌های اصلی این استان به حساب می‌آیند همچنان ترددی روان داشته و به نظر می‌رسد تا فردا عصر که موج نخست سفرها آغاز می‌شود نیز وضعیتی همین‌گونه داشته باشند.

 

 

در استان اصفهان نیز راه‌های اصلی همگی ترافیکی روان دارند و تنها جاده اصفهان به فلاورجان در طول ساعات گذشته ترافیک ترددی بیش از 500 خودرو در ساعت را تجربه کرده است.

 

 

در استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورها در شمال غرب کشور ترافیک تمامی محورها روان گزارش شده و وضعیت آزاد‌راه تهران – تبریز نیز به شکلی عادی مشاهده می‌شود.

 

 

در استان خراسان رضوی نیز وضعیت تمام جاده‌ها عادی گزارش شده و هنوز سیر مسافران به این استان سرازیر نشده‌اند. به‌طوری که هیچ یک از محورهای این استان به ثبت ترافیک بیش از 500 خودرو در ساعت نرسیده است.

 

 

براساس اعلام سازمان راهداری، با توجه به تعطیلات سه روزه آخر هفته این سازمان خود را برای این چند روز آماده کرده و از استقرار راهداران در نقاط مختلف جاده‌ها گرفته تا آماده کردن محورهای مختلف تمام مقدمات برای این سفرها آماده شده است.

 

 

به نظر می‌رسد موج نخست سفر مردم برای تعطیلات نیمه نخست اردیبهشت‌ماه از عصر چهارشنبه نهم ماه آغاز شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.