سرور هادیان: قدس ویژه خراسان - «نسرین شاه محمدی»، دانش آموخته رشته سینما و مسؤول انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر مشهد است.

 تولید 69 فیلم در انجمن سینمای جوان مشهد در سال گذشته

او که رئیس هیأت امنای مؤسسه توسعه سینمایی خراسان است، در کارنامه هنری‌اش عضویت در هیأت انتخاب نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، دبیری چندین جشنواره فیلم و عکس خراسان رضوي و ساخت چندین فیلم کوتاه داستانی و پویانمایی 16 م.م، فیلمبرداری چندین فیلم کوتاه، تصویربرداری ویدیویی سه فیلم کوتاه و تهیه کنندگی فیلمهای کوتاه به چشم می‌آید.

گفت و گو با او درخصوص چشم انداز برنامه‌های سال 94 انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر مشهد انجام شد که پیش روی شماست.

* شروع سال جدید برای انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر مشهد چگونه بود؟

- آغاز امسال با برگزاری نمایشگاه عکس «کوثرانه» با حضور 32 عکاس خانم و 34 عکاس در نگارخانه میرک از 24 تا 27 فروردین گذشت که راه‌اندازی دوباره کانون عکس دانش آموختگان انجمن هم از اتفاقات خوب امسال خواهد بود.

*کمی از برنامه‌های آینده انجمن برایمان بگویید؟

- بزودی برگزاری نمایشگاه عکسی از اعضای انجمن و چاپ کتاب در همین زمینه و برگزاری جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس و فیلمنامه در استان خراسان رضوي را در مردادماه خواهیم داشت. همچنین در راستای ارتقای هنر سینما و عکاسی، برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه تسنیم آیات قرآن با هدف تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان به موضوعات مرتبط با قرآن کریم را خواهیم داشت که امیدوارم با ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده و در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی هنر فیلمسازی با محوریت قرآن و عترت نیمه دوم سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد که این رویداد سینمایی در مشهد در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود.

* یکی از اقدامهای انجمن طی سالهای گذشته، گاهی برگزاری جلسات نمایش و نقد فیلم و جلسات فرهنگی بود، آیا امسال نیز در این راستا برنامه‌ای دارید؟

- خوشبختانه این جلسات بصورت نمایش و نقد فیلم و همچنین جلسات فرهنگی در سینما هویزه مشهد و با همکاری حوزه هنری خراسان رضوي برگزار می‌شود.

* در حال حاضر برگزاری کلاسهای انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد چگونه است و کمی درخصوص تعداد هنرجویان و سطح علمی آموزشی آن توضیح بفرمایید.

- در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر عضو انجمن هستند که بیش 150 نفر در حال تحصیل هستند و گروه سنی آنها بین 17 تا 40 سال است و در رشته‌های فیلمسازی، پویانمایی، عکاسی پیشرفته، فیلمنامه نویسی و کارگردانی این دوره‌ها به مدت هفت ماه برگزار می‌شود که جشن دانش آموختگی هنرجویان دوره هفت ماه فیلمسازی در شهریورماه سالجاری برگزار خواهد شد. خوشبختانه اکثر دانش آموختگان انجمن در واحدهای سمعی و بصری ادارات و صدا و سیما و حوزه هنری همکاری‌های خوبی دارند و جذب این ادارات می‌شوند.

در دوره‌های هفت ماهه معمولاً به صورت کارگاهی کار می‌کنیم و تفاوت عمده کار ما با دانشگاه‌ها همین است که در انجمن، کار به صورت عملی، اما در دانشگاه به صورت نظری درسها تدریس می‌شود.

همچنین طرح درسها از طریق هیأت علمی دانشگاه تهران و از طرف ستاد مرکزی برای ما اعلام می‌شود و آقای پوراسماعیلی که جزو هیأت مدیره علمی مدرسه سینمایی کشور هستند، معاونت آموزشی ما را نیز برعهده دارند و در واقع تدریس درسهای انجمن براساس سطح کشوری و به روز است و از استادان دانش آموخته کارشناسی ارشد سینما برای تدریس بهره می‌بریم.

*کمی درخصوص تولیدات این انجمن در سال گذشته توضیح دهید.

- تولیدات این انجمن در سال گذشته در دو بخش حرفه‌ای و هنرجویی و همچنین به عنوان مجری طرح حدود 69 فیلم بوده است که امیدواریم همچنان شاهد حضور پربار فیلمسازان جوان‌مان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی باشیم.

خوشبختانه انجمن در «آرت»، سطح کیفی سینما و الگوهای آموزش علمی درسهای سینما مثل همیشه نقش اساسی را ایفا می‌کند و انجمنهای خراسان رضوي در دیگر شهرهای استان همچون نیشابور، سبزوار، گناباد و تربت حیدریه نیز فعال است.

لازم به ذکر است، نسرین شاه محمدی در زندگی هنری خویش اخذ جوایز متعدد عکاسی و شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی فراوانی دارد که می‌توان به نمونه‌هایی چون دریافت جایزه ویژه هیأت داوران از نمایشگاه عکس زیارت، کسب مدال نقره فیاپ ازسی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی عکاسی دام دام از هند، کسب پلاک طلای وزیر فرهنگ و میراث فرهنگی کشور لهستان، دریافت جایزه ممتاز و آلبوم گنجینه شصت سال عکاسی اتحادیه هنرمندان لهستان و کسب جایزه ویژه هیأت داوران فدراسیون جهانی هنر عکاس از نمایشگاه بین المللی مونفودی کشور مجارستان را نام برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.