بنای جدید مسجد مقدس امام حسن عسگری(ع) شهر قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و تنی چند از آیات عظام و رییس دفتر مقام معظم رهبری، افتتاح شد.

بنای جدید مسجد امام حسن عسگری(ع) در قم افتتاح شد

به گزارش ایسنا، در این مراسم مراجع عالیقدر تقلید آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آیت الله العظمی شبیری زنجانی و آیت الله العظمی سبحانی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

این مسجد در قم، چهار راه بازار، به امر مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی گلپایگانی و تحت اشراف مرجع عالیقدر آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی احداث شد.

مسجد مقدس امام حسن عسکری علیه‌السّلام تنها مسجدی است که به امر امام حسن عسکری علیه‌السّلام توسط احمد بن ‌اسحاق اشعری، وکیل گرانقدر و بزرگوار ایشان در شهر مقدس قم بنا شد.

شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) ۲ هزار و ۴۰۰ متر مساحت داشته و ۷۰۰ متر بالکن دارد و به گونه ای ساخته شده که بنای قدیم و بنای جدید با یکدیگر سازگاری داشته و یک نمای واحد را نشان می دهند.

برای بنای شبستان جدید مسجد ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد که تمام این میزان را خیران و مردم مشارکت داشتند.

تمام قرآن کریم به طول ۹ هزار متر در ستون ها، کناره ها، گنبد، گلدسته و مقداری در سطح زیرین این مسجد نوشته شده است.

این مسجد دارای ۲ گلدسته بسیار با عظمت است که یکی از آن ۵۹ متر از سطح شبستان ارتفاع دارد و این مسجد از نظر سرمایشی و گرمایی همچون مسجدالنبی در مدینه است که رو به قبله ساخته شده است.

در این مسجد بسیار هنرآفرینی شده و امید است مرکزی برای تدریس دروس سطوح عالی حوزه های علمیه با حضور مراجع تقلید باشد.

شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری ظرفیت ۲ هزار نمازگزار را دارد و همچنین دارای ۱۸۰ سرویس بهداشتی است، از این نظر برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده و مجهز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.