۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 280272

نخستین محموله کمک امدادی به منطقه 'سندوپال چوک' در 70 کیلومتری کاتماندو که بیشترین خسارت را براثر زمین لرزه دیده است، روز جمعه پیش از توزیع ، به دست مردم خشمگین غارت شد.

محموله کمک های امدادی در نزدیکی کاتماندو غارت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا مسوول عملیات امداد رسانی نپال بیشترین تعداد قربانیان زمین لرزه شنبه گذشته این کشور را در منطقه سندوپال چوک اعلام کرد که تا روز پنجشنبه(دیروز) یک هزار و 500 جسد از زیر آوار بیرون کشیده شد و با این وجود تاکنون کمک امدادی موثری در بین مردم این منطقه توزیع نشده است .

وی دلیل غارت کمک های امدادی را تاخیر در امداد رسانی به مردم این منطقه و پایین بودن میزان کمک ها عنوان کرد.

به گفته ساکنان چوک به رغم گذشت یک هفته از زمین لرزه ،تاکنون کمک موثری به این منطقه که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد، نشده و تاخیر درامداد رسانی باعث خشم مردم و درگیری آنها با پلیس شده است.

'کریشنا گاوالی' مقام مسوول در منطقه سیندو پال چوک گفت:بسیاری از مردم با مراجعه به ما خواستار دریافت کمک های امدادی هستند، اما ما نمی توانیم به آنها کمک کنیم زیرا کمک امدادی دریافت نکرده ایم.

یک مقام دولتی نیز پیش ازاین گفته بود هریک از مقامات دولتی تلاش می کنند کمک ها را به هم حزبی ها و بستگان خود برسانند و این گونه عملکرد باعث نگرانی مردم شده است .

به گزارش رسانه ها، در چند روز گذشته بارها تعدادی از مردم نسبت به توزیع نامناسب کمک های امدادی نارضایتی خود را اعلام کردند و گفتند این کمک ها بیشتر دربین افراد با نفوذ توزیع می شود و افراد عادی از آن بهره مند نمی شوند.

همچنین مردم مناطق 'دلخا'،'گرخانواکت'،'رامش هاب دادینگ' نیز در چند روز گذشته در اعتراض به نحوه امداد رسانی، به ساختمان های دولتی حمله کردند و با پلیس درگیرشدند.

یک سازمان خیریه در نپال نیز اعلام کرد مقدار زیادی کمک برای مردم زلزله زده جمع آوری کرده و به دنبال افراد قابل اعتماد و مسوول است تا این کمک ها به طور عادلانه دربین مردم توزیع شود.

همچنین روز گذشته شایعه ای در شهر کاتماندو پایتخت نپال مبنی بر وقوع زمین لرزه شدید پیچید و این مساله باعث شد مردم به سرعت راه خروج از پایتخت را درپیش گیرند.

به گفته مقامات پلیس کاتماندو این شایعه از سوی تعدادی از سارقان برای سرقت منازل و مغازه ها منتشر شده بود که پلیس 28 نفر ازاین افراد را دستگیر کرد.

براساس آمار رسمی که صبح امروز منتشر شد تعداد قربانیان زمین لرزه روز شنبه گذشته نپال به بیش از شش هزار نفر افزایش یافته است . اما ' گارو رانا' فرمانده ارتش نپال، که مسوولیت عملیات امداد رسانی در نپال را بر عهده دارد معتقد است تعداد قربانیان بین 10 تا 15 هزار نفر است .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.