روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شده سرکرده گروه تروریستی داعش در جریان یکی از حملات هوایی از ناحیه ستون فقرات مجروح شده است.

گاردین: بغدادی از ناحیه ستون فقرات دچار جراحت شدید شده است

به گزارش گروه بین‌الملل، روزنامه گاردین گزارش داده است که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله دو ماه قبل در نزدیکی مرز سوریه از ناحیه کمر مجروح شده و از آن زمان تحت درمان قرار دارد.

این روزنامه انگلیسی از قول منابع آگاه گزارش داده دو پزشک از «موصل» با سفر به مخفی‌گاه البغدادی در حال انجام مراحل درمانی بر روی البغدادی هستند که قادر به فرماندهی گروه تروریستی داعش نیست.

سه منبع نزدیک به داعش تأیید کرده‌اند که البغدادی به دلیل این عارضه‌ها ممکن است هرگز نتواند بار دیگر رهبری داعش را به دست بگیرد.

سرکردگی این گروه را در حال حاضر یکی از مقامات بلندپایه این سازمان تروریستی به نام «الو علا العفری» به عهده دارد که البغدادی پیشتر او را به عنوان معاون خود تعیین کرده بود.

روزنامه گاردین اولین بار حدود ده روز پیش گزارش داده بود البغدادی در جریان یکی از حملات هوایی آمریکا در ۱۸ مارس زخمی شده است.

پنتاگون ساعاتی بعد از انتشار این گزارش انجام این حمله در ۱۸ مارس را تأیید اما خبر زخمی شدن او را تکذیب کرد.

گاردین در گزارش روز جمعه با ارائه جزئیات بیشتر از خبر چند روز پیش خود نوشته یک رادیولوژیست زن و یک جراح مرد در حال درمان البغدادی هستند.

به نوشته این روزنامه، دسته اندکی از رهبران داعش از میزان جراحت البغدادی و یا محل درمان وی آگاه هستند. تعداد کمتری، از آن زمان موفق به ملاقات با وی شده‌اند. با این وجود، زمزمه‌‌های مربوط به زخمی شدن وی اکنون در میان لایه‌های دوم رهبری این گروه شنیده می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    3 0
    خداوندانشاالله البغدادی کثیف را نابودمیکندتادرجهنم به حساب جنایتهای کثیفش برسد.لعنت برالبغدادی وداعش مزدوروحرام زاده..
  • سعيد قصري IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    انشاالله که به جدکثافتش ملحق شود