قدس آنلاین یزد - مدیر کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان يزد، اتاق‎‎هاي تعاون را بازوی اصلی تعاونی‌ها و سازمان‏‏هاي مردم نهاد قدرتمندي برای هدایت ظرفیت‌های موجود در این مجموعه دانست.

نهمين اتاق تعاون شهرستان‎‎هاي كشور در اردكان افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، "محمدحسين رياحي" در آیین افتتاحیه نهمین اتاق تعاون شهرستان‎‎های کشور در اردکان، اظهارداشت : با توجه به توانایی‌هایی که از سوی تعاونی‌های شهرستان اردکان سراغ داریم، با راه‌اندازی اتاق تعاون این شهرستان، امیدواریم با توجه به محدودیت‌های اصل 43 و 44 قانون اساسی با استفاده از ظرفیت‌های آن، گامی بزرگ در این راه برداشته شود.

 

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‎‎سازی تعاونی‏‎‎ها، افزود:‌ با توجه به این که شهرستان اردکان در استان یزد نسبت به تعداد تعاونی فعال، چهارمین شهرستان استان محسوب مي‎‎شود، با راه‏‏اندازی این اتاق مسلماً شاهد تعامل بیشتر سرمایه‌گزاران در این بخش خواهیم بود.

 

ریاحی مشاوره‌های تخصصی،‌ هدایت سرمایه‌گذاری در بخش تعاون،‌ صدور کارت سرمایه و توسعه صادرات را بخش مهمی از فعالیت‎‎های پیشبینی شده در اتاق تعاون برشمرد.

 

نماینده مردم اردکان نیز در مراسم با بیان این که اصل تعاون، تاریخچه چندصد ساله در تحولات اقتصادی و اجتماعی دنیا دارد، گفت: نیاز و منافع مشترک بین انسان‎‎ها، یکی از بزرگترین انگیزه‎‎های بشری برای تشکیل تعاونی است و مجموعه تعاونی‎‎ها در عین این که یک واحد اقتصادی و تجاری هستند، اما مبین کار دسته جمعی برای دستیابی به اهداف واحد و پیشرفت هستند.

 

محمدرضا تابش با تاکید بر گسترش آموزش‏‎‎های تخصصی و عمومی جهت گسترش واحدهای تعاونی در کشور، اظهارداشت : همزبانی و همدلی به عنوان عنصر معنابخش تفکرات تعاونی، دارای اهمیت بسیاری است و امیدواريم با تاسی از شعار سال، زمینه مناسبی برای توسعه و ایجاد شرکت‎‎های تعاونی فراهم آید.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح كرد: براساس سیاست‎‎های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد و برنامه‎‎های توسعه چهارم و پنجم،سهم تعاون باید به 25 درصد افزایش یابد ولی در حال حاضر و در خوشبینانه‎‎ترین حالت سهم تعاون از تولید ناخالص داخلی کمتر از سه درصد است که نیازمند توجه جدی دولت و استفاده از ظرفیت‎‎های بخش تعاون در بخش‎‎های مختلف است.

 

نماینده مردم اردکان در بخشی از سخنانش با ابراز گلایه از ناکافی بودن مشارکت تعاونی‌‌ها در روند توسعه شهرستان اردکان، افزود: با توجه به حجم سرمایه‏‏گذاری و گردش بالای مالی در سطح شهرستان، افزایش سهم تعاونی‎‎ها به عنوان نماد مشارکت عمومی می‎‎تواند منافع این توسعه را در بین اقشار مختلف جامعه بهتر توزیع کند ولي علیرغم تاکید چندباره، هنوز روند امیدوارکننده‎‎ای به چشم نمی‎‎خورد که امیدوارم این امر با پیگیری مسئولان استان و شهرستان محقق شود.

 

تابش همچنین بر توسعه و توانمندسازی واحدهای تعاونی و بررسی راهکارهای لازم برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد منطقه از طریق شناسایی ظرفیت‎‎های جدید اقتصادی، تاکید كرد.

 

راه‎‎اندازی اتاق تعاون، آغاز حرکت به سمت صنایع پاک

 

"" فرماندار اردکان نیز در اين مراسم با اشاره به توانایی‎‎های جوانان اردکانی در زمینه تشکیل تعاونی‎‎ها، گفت: راه‎‎اندازی اتاق تعاون به نوعی راه‎‎اندازی یک اتاق فکر است كه در جهت هدایت سرمایه و رسیدن به توسعه متوازن گام بر می‏‏دارد.

 

حسین اسماعیلی اجرای چنین طرح‏‎‎هایی را لازمه پیشرفت هر شهر عنوان کرد و افزود: راه اندازی اتاق تعاون آغاز مسیر حرکت به سمت صنایع پاک است و نوید مجموعه‏‏ای از افکار مردمی متشکل از تعاونی‎‎ها را دارد که ما را از دو قطبی شدن دور خواهد کرد.

 

وي یکی از اصلی‎‎ترین سیاست‎‎های دولت تدبیر و امید را عدالت بر شمرد و اظهارداشت : در راستای تحقق شعار عدالت اقدامی که صورت گرفته بخشی از جانبازان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز با اختصاص سهام از از سوی تعاونی‎‎ها،  گوشه‎‎ای از کمبودهای این اقشار جامعه نیز پوشش داده شده و در این راه مهم، گامی ارزشمندی برداشته شده است.

 

لازم به ذکراست؛ اتاق تعاون شهرستان اردکان به عنوان اولین اتاق تعاون شهرستان‎‎های استان یزد و نهمین اتاق تعاون شهرستانی در کشور افتتاح شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.