قدس آنلاین – ایلام: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: وظیفه اصلی هلال احمر اجرای عملیات امداد و نجات در سریعترین زمان ممکن است.

17 هزار نفر عضو جمعیت جوانان هلال احمر استان ایلام هستند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمد سلیمانی در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با تقدیر و تشکر از اصحاب مطبوعات و رسانه های دیداری و شنیداری در جهت انتشار اخبار، رویدادها، حوادث و عملکرد مجموعه هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر یکی از بزرگترین دستگاه های خدمات رسان است، اظهارداشت: این دستگاه علاوه بر حضور فعال در حوادث و رویدادهای مختلف و خدمات رسانی به موقع به حادثه دیدگان با رویکرد خاص فرهنگی در خدمت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی هلال احمر نجات و امداد است، افزود: در عملیات های هلال احمر، نجات حادثه دیدگان بر امدادرسانی مقدم است و در زمینه جذب گروه های مردم نهاد تحت عنوان امدادگران جوان و داوطلبان تلاشهای خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام به ساماندهی گروه های مردم نهاد در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با برگزاری رزمایش ها و برنامه های آموزشی، گروه های مردم نهاد بخوبی با فعالیت ها و وظایف هلال احمر آشنا شده و در مواقع بحران و لزوم به یاری این مجموعه می شتابند.

محمد سلیمانی با اشاره به هفته هلال احمر از 18 تا 24 اردیبهشت ماه، بیان داشت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، مصاحبه با رسانه های دیداری و شنیداری، کوهپیمایی، افتتاح پایگاه امدادی شهدای دشت عباس، اجرای مانور اضطراری در شهرستان دهلران، برگزاری همایش بزرگ جوانان، داوطلبان و امدادگران، اجرای رژه خودرویی در مرکز استان و غبار روبی مزار شهداء در تمامی شهرستان ها، مهمترین برنامه های هلال احمر استان در این هفته است که به مرور اجرا خواهند شد.

وی به احداث 11 پایگاه امدادی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: تلاش های زیادی برای کسب موافقت احداث پایگاه امداد هوایی در استان صورت گرفته که نبود آشیانه برای بالگرد عمده مشکلی است که بایستی در این زمینه با همکاری دیگر مسئولان حل و فصل شود.

محمد سلیمانی میزان اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی پایگاه امداد هوایی در استان را 600 میلیارد ريال عنوان کرد و افزود: عمده مشکل فراروی هلال احمر استان وقوع حوادث و تصادفات جاده ای است که اگر نیمی از هزینه احداث پایگاه امداد هوایی و خرید بالگرد، به تهیه آمبولانس و ایجاد پایگاه های امدادی اختصاص یابد، بخش عمده ای از مشکلات حوزه امداد و نجات استان مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام به لزوم همکاری آحاد جامعه و تمامی دستگاه های اجرایی در هنگام حوادث و بحران های طبیعی اشاره کرد و اظهارداشت: اگر مردم و مسئولان پای کار باشند تا علاوه بر کاهش آثار مخرب این گونه حوادث، از تلفات انسانی نیز کاسته شود.

محمد سلیمانی با بیان اینکه در سال گذشته 39 دوره تخصصی امداد و نجات برای بیش از یک هزار نفر از جامعه هدف برگزار شده است، گفت: مجتمع اردوگاهی فرهنگی – تفریحی خوران ایوان با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تکمیل آن به 20 میلیارد ريال اعتبار نیاز دارد.

وی جمعیت جوانان و داوطلبان هلال احمر استان را 17 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: در سطح استان 1100 نفر تحت عنوان نیروی امداد و نجات ورزیده فعال هستند و در مأموریت های مختلف هلال احمر را یاری می نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نقش رسانه ها در کنترل و مدیریت بحران را مهم ارزیابی و بیان داشت: رسانه ها در پیشبرد اهداف سازمانی نقش مهمی دارند و بدون همکاری و همراهی مطبوعات و رسانه های گروهی نمی توان اهداف را محقق و امور را مدیریت نمود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.