قدس آنلاین – راحله ندافی مقدم: چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گل، گیاه، ابزار و ادوات باغبانی عصر امروز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس با حضور شهردار و مسؤولان فضای سبز شهری آغاز به کار کرد.

افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد در یک عصربهاری

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که درسالن همایشهای نمایشگاه بین المللی مشهد برگزارشد، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد ضمن خیرمقدم به مهمانان و مسؤولان شهری،گفت: چهاردهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد، حاصل تلاش افراد, شرکت ها و تولیدی های مختلفی ازسراسر کشوراست .

احمدرضا سلامی اظهار داشت: 5 شرکت تخصصی و برند بین‌المللی در موضوع فضای سبزبا برگزاری کلاس‌های تخصصی برای ارتقای دانش فضای سبزشهری درنمایشگاه حضورخواهند داشت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به تعداد غرفه‌ها و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه اشاره و بیان نمود: امسال بیش از ۷۰۰ غرفه گل‌های آپارتمانی، فصلی، محوطه‌ای، کاکتوس‌ها،مبلمان پارکی، سموم و پارک‌ها بالغ‌ بر ۲ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده که توسط۴۰۰ شرکت تولیدی برپاشده‌اند تا بتوانند همکاری و تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشند و بستر مناسب اقتصادی برای آنان فراهم آورده شده است. 

سلامی یادآور شد: در ۱۹ اردیبهشت کارگاهی با حضور شهرداری‌ها در حوزه فضای سبز شهری برگزار خواهد شد که چگونگی حفظ، مراقبت و نگهداری از درختان فضای سبز شهری را ارائه خواهد داد.

  وی درپایان سخنانش ازآستان قدس رضوی که با حضورپررنگ خود جلوه های زیبایی که گلهای رنگارنگ  با تلفیق عطرگلاب و بوی خوش اسپند را به نمایش گذارده و  فضای معنوی بارگاه حضرت رضا(ع) را در نمایشگاه تداعی کرده تشکر و قدردانی کرد.

سید صولت مرتضوی شهردار مشهد مقدس نیز درادامه مراسم بیان داشت: هرجا که سرسبزی و گل باشد طراوت و شادابی را به دنبال خود می آورد. گل مظهر جمال و جلال خداست. اما متاسفانه زندگیهای امروزی برخلاف آموزه های دینی مان به یک زندگی خشن تبدیل شده است و ما لا به لای بتون و میلگرد و آجر حبس شده ایم. اما یکی از عواملی که میتوان خشونت زندگی های  آپارتمانی را با آن  تلطیف نمود ؛ مزین کردن بالکن ها به گل است واینکه همه ی شهروندان یک شهر گل را شریک زندگی خویش بدانند.

سپس معاون خدمات محیط شهر مشهد از سهم 1 درصدی ایران دربازارهای جهانی صنعت گل سخن گفت و افزود :ایران ضمن داشتن شرایط مساعد برای تولید گل وگیاه زینتی , هنوز در پله 15 جهان ایستاده است .

کاظمی اظهارداشت:  هنوز در سراسر دنیا موطن اصلی میخک  و بعضی از گلها مانند سیکلمه را با نام ایران می شناسند.

وی خاطر نشان کرد: دشت های گلهای واژگون فارسان، گلهای دشتی و گلهای سوسن  بهبهان و ارتفاعات البرز هنوز جزو موارد نادری است که در جهان وجود دارد.

به گفته او  با وجود بالغ بر 1 میلیون و 600 هزارکیلومتر مترمربع دشت گل در ایران، تنها3 هزارو 100 هکتار ازاراضی کشوربه تولید گل و گیاه زینتی اشتغال دارد.

درپایان رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد دکترصارمی درباره ضرورت فرهنگ سازی اهیت دادن به کاشت نهال بیان داشت:  باید به گونه ای فرهنگ سازی کنیم که هر شهروند درشهرمشهد هرساله حداقل یک نهال بکارد.

او پیشنهاد داد : می توان با تولد یک نوزاد یک نهال کاشت و برای هردو شناسنامه دریافت کرد که همزمان با رشد کودک  نهال هم رشد کند.

درپایان از جانبازان عزیزی که از طرف آسایشگاه امام خمینی(ره) مهمان برنامه  بودند تقدیر بعمل آمد.

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گل، گیاه، ابزار و ادوات باغبانی مشهد مقدس از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.