وزیر ورزش گفت: تصور بعضی از دولتی‌ها این است که با خصوصی‌سازی، دولت تضعیف می‌شود.

برخی تصور می‌کنند با خصوصی‌سازی دولت تضعیف می‌شود
به گزارش ایسنا منطقه خراسان رضوی، محمود گودرزی در اولین همایش باشگاه‌های خصوصی مشهد عنوان کرد: سیاست دولت یازدهم و در واقع نهادینه‌ترین سیاستش در اداره امور کشور واگذاری امر مردم به مردم است.

وی ادامه داد: چه در شعار و چه در باور دکتر روحانی همواره در جلسات خصوصی هیات دولت و یا جلسات عمومی به این نکته تاکید می‌کردند که دولت آنقدرها منابع ندارد که بخواهد جامعه را مدیریت کند. در واقع منابع دولتی محدود هستند و در صورتی که استمداد طلبی از مردم اتفاق بیفتد جامعه به سوی تعالی و توسعه قدم خواهد برداشت و اگر این ارتباط نادیده گرفته شود، از منبع لایزال توانایی‌های مردم غافل شده‌ایم.

گودرزی تصریح کرد: مردم نشان داده‌اند که همیشه در زمینه‌های بزرگ زمانی که کارهای سخت به آنها واگذار می‌شود، توانسته‌اند به خوبی از پس آن برآیند و نمونه آن جنگ تحمیلی ایران و عراق است که با پشتوانه مردم توانستیم پیروز شویم.

وی اظهار کرد: ورود مردم در عرصه‌های مختلف جامعه باعث پیمودن مسیر رشد و ترقی می‌شود. یکی از راه‌های سپردن کار مردم به مردم، ایجاد سازمان‌های مردمی است مانند NGO ها و سازمان‌های غیر دولتی.

وی افزود: نزدیک به 25 هزار باشگاه در سطح کشور وجود دارد که از این بین 20 درصد آن بدون مجوز هستند ولی اگر دولت قصد اداره این باشگاه‌ها را داشت طبیعتا نمی‌توانست از پس هزینه‌های بالای آن برآید.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از اشکالات ما نداشتن آمار دقیق است عنوان کرد: به همین دلیل به دنبال اینجاد یک بانک اطلاعاتی قوی در وزارت هستیم.

وزیر ورزش همچنین گفت: تصوری که در ذهن دولتی‌ها وجود دارد این است که اگر بخش خصوصی ایجاد و تقویت شود، دولتی‌ها ضعیف می‌شوند و یا اینکه دولت دارای رقیب می‌شود. پاسخ من این است که این موضوع چه اشکالی دارد. اتفاقا در فضای رقابت است که رشد و توسعه روی می‌دهد و در این شرایط مردم می‌توانند حق انتخاب داشته باشند و بخش خصوصی می‌تواند در جهت تقویت نظام مردمی حرکت کند.

وی تاکید کرد: ما ملزم به تقویت و توسعه بخش خصوصی هستیم و این دیدگاه ماست تا بخش خصوصی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه باشگاه نماد اصلی و سلول سازنده ورزش کشور است، افزود: در این راستا باید چارچوب‌ها مشخص شود و رسالت باشگاه‌ها تبیین شود. با این دو هدف یعنی سلامت جامعه و تقویت ورزش کشور در ابعاد قهرمانی و همگانی می‌توانیم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

گودرزی همچنین با اشاره به جایگاه ویژه خراسان بزرگ رضوی به عنوان مهد ورزش قهرمانی عنوان کرد: در گذشته بسیاری از ورزشکاران سرآمد کشور از خراسان رضوی بودند ولی این موضوع سال‌هاست که افت کرده و این مقام باید حتما احیا شود. خوشحالم که تیم فوتبال سیاه جامگان توانست به لیگ برتر کشور راه یابد و این موفقیت‌ها باید تداوم پیدا کند.

وی همچنین تاکید کرد: برای کمک به رونق بخشی بخش خصوصی، دولت می‌تواند با اختصاص یارانه‌های دولتی به باشگاه‌ها با تعرفه آموزشی بخشی از هزینه‌های باشگاه‌ها را کم کرده تا از این طریق بتوانیم تورم را نیز کنترل کنیم و فشار کمتری

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.