معاون وزیر آموزش و پرورش از تغییر در نحوه اجرای طرح مشارکت مؤسسان غیردولتی در مدیریت مدارس دولتی در سال جاری خبر داد.

تغییر در نحوه اجرای طرح مشارکت مؤسسان غیردولتی در مدیریت مدارس دولتی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، مرضیه گرد  در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان نمونه مدارس غیردولتی کشوری و استانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود یک میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در 12 هزار مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر توسعه و افزایش کیفیت توانمندسازی معلمان بیان کرد: برای کنترل و نظارت مدارس غیردولتی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که بخشی از آن انجام شده و همچنین یکی از اقدامات مورد نظر برای سال آینده توجه ویژه به آموزش‌ها برای کسب صلاحیت حرفه‌ای معلمان در مدارس غیردولتی است.

رئیس مدارس غیردولتی کشور در ارتباط با افزایش شهریه مدارس غیردولتی عنوان کرد: شیوه کار ما در مدارس غیردولتی درصدی نیست بلکه بستگی به شرایط مدرسه دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین بار الگوی شهری تدوین و تصویب شد ادامه داد: برخی استان‌ها نتوانستند این الگو را اجرایی کنند و ما با توجه به تجربه سایر استان‌ها تمهیداتی را انجام دادیم که در هر مدرسه بنا به شرایط آن مدرسه شهریه پیشنهاد شود، بنابراین ممکن است در برخی مدارس افزایش و در برخی دیگر کاهش شهریه داشته باشیم.

گرد، با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان تنها مخصوص مدارس دولتی است متذکر شد: ما به دنبال بحث آموزش‌ها و کشف خلاقیت در مدارس غیردولتی هستیم و این مدارس مورد توجه ما هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با واگذاری مدارس دولتی به غیردولتی گفت: در این رابطه ما از اول اعلام کردیم که هیچگونه واگذاری نداشتیم بلکه بخش مشارکت در مدیریت مدارس را مطرح کردیم.

وی یادآور شد: نحوه اجرای طرح مشارکت مؤسسان غیر دولتی در مدیریت مدارس دولتی در سال جاری تغییر می‌یابد.

گرد در ارتباط با بسته حمایتی تقویت مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: این بسته شامل حمایت از مجموعه آموزش‌های غیردولتی است که در هفت بند مطرح شده و به شکل‌های مختلف در استان‌ها انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.