وزیر ورزش و جوانان با اهدای لوحی از خدمات گسترده آستان قدس رضوی در امر توسعه ترویج ورزش تقدیر کرد.

تقدیر وزارت ورزش و جوانان از خدمات آستان قدس رضوی در توسعه ورزش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، دکتر محمد گودرزی این لوح تقدیر را به مهندس مهدی عزیزیان، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اعطا کرد و گفت: مجموعه امکانات تربیت بدنی آستان قدس رضوی با کیفیتی بسیار مطلوب و استانداردهای روز احداث شده و در سطح کشور کم نظیر است.
وی ابراز امیدواری کرد، سایر بخش های متولی ورزش نیز با الگو گیری از آستان قدس رضوی نسبت به فعالیت دراین عرصه اقدام کنند.
گودرزی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه؛ امر به ورزش، امر به معروف است، افزود: امروز کار در این حوزه یک فعالیت دینی، ملی و بسیار ارزشمند است.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر نقش ورزش در پیشگیری از نارسایی های جسمی، آسیب های روحی و روانی و بزهکاری اجتماعی، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر رسانه های تبلیغاتی بیشتر به ورزش قهرمانی و حرفه ای توجه دارند و به مقوله مهم ورزش همگانی توجه لازم را ندارند. اما خوشبختانه آستان قدس رضوی به این امر توجه ویژه ای داشته و اقدامات موثری را انجام داده است.
وی هم چنین با تقدیر از تعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی با مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون های ورزشی، تصریح کرد: این موضوع می تواند با ایجاد هم افزایی در امر توسعه ورزش، زمینه ارائه خدمات گسترده ای را برای عموم مردم فراهم کند.

فعالیت های آستان قدس رضوی در مناطق کم برخوردار
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز طی سخنانی در این دیدار گفت: با نگاه بلند حضرت آیت الله واعظ طبسی تولیت عظمی آستان قدس رضوی، مجموعه های ورزشی در مناطق گوناگون شهر اعم از برخوردار و کم برخوردار احداث شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.
مهندس مهدی عزیزیان با اشاره به امکانات مطلوب مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی که علاوه بر منطقه خیام در منطقه شهرک شهید رجایی نیز نوجوانان و جوانان از آن بهره مند هستند، افزود: آستان قدس رضوی از سال ها قبل فعالیت فرهنگی در مناطق محروم را آغاز کرده که احداث مجموعه تربیت بدنی و هم چنین مجموعه های آموزشی با شرایط مناسب از جمله اقدامات صورت گرفته در این مناطق است.
وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای احداث یک مجموعه آموزشی جدید در مناطق کم برخوردار شهر مشهد، اظهار داشت: دولت نیز باید به این عرصه بیش از گذشته ورود پیدا کند و کارهای شروع شده را به اتمام برساند؛ چراکه به این روش می توان بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی را مرتفع کرد.
عزیزیان هم چنین بر ضرورت تعامل دستگاه متولی ورزش کشور با آموزش و پرورش تاکید و عنوان کرد: اگر قرار باشد بخش ورزش در کشور پیشرفت کند، اقدامات زیر بنایی باید از بستر آموزش و پرورش آغاز شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی سپس فعالیت های تربیت بدنی آستان قدس رضوی در زمینه استعدادیابی ورزشی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی به دنبال کار حرفه ای و ورزش قهرمانی نبودیم؛ بلکه هدف نهایی پرورش استعدادهای ورزشی به ویژه نوجوانان و جوانان بوده است و در همین راستا سرمایه گذاری برای پرورش نوجوانانی که علاوه بر استعداد ورزشی از هوشمندی قابل قبولی برخوردار هستند در دستور کار قرار گرفته است.

وی پرداختن به ورزش بدون توجه به مسایل معنوی و اخلاقی را فاقد ارزش دانست و افزود: توجه به فرهنگ در کنار ورزش موضوعی اجتناب ناپذیر است که نباید از آن غفلت کرد و انگیزه اصلی از ایجاد فضاهای ورزشی در آستان قدس رضوی، توسعه فرهنگی بوده و مجموعه تربیت بدنی نیز با این هدف فعالیت می کند.
عزیزیان با بیان اینکه در حال حاضر موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی بزرگترین مرکز غنی سازی اوقات فراغت شرق کشور به حساب می آید، اظهار داشت: در اوقات فراغت پیش رو، خدمات ورزشی در بیش از 30 رشته با بهره گیری از امکانات پیشرفته و مربیان صاحب تجربه به نوجوانان و جوانان متقاضی ارائه خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی موقعیت مکانی مناسب و پاکیزگی و محیط سالم را از ویژگی های تربیت بدنی آستان قدس رضوی دانست و افزود: علاوه بر این مزایا ایجاد فضایی مطمئن برای خانواده ها و حضور مربیان متخصص و مجرب سبب اعتماد بالای عموم مردم به این مجموعه شده است.
مهندس عزیزیان هم چنین از خدمات و امکانات سالن های ورزشی افتتاح شده در فاز اول استادیوم امام رضا(ع) یاد کرد و گفت: همه این امکانات متعلق به حضرت رضا(ع) است که با همت بلند آستان قدس رضوی ایجاد شده و خداوند متعال را شاکریم که عموم مردم امروز می توانند از این امکانات و خدمات بهره مند شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.