هاشم رسایی فر: صحبت های وزیر ورزش در جمع اهالی فوتبال کافی بود تا واکنش ها نسبت به همکاری سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان یکبار دیگر علنی شود. 

 کفاشیان: از ورود دولت به ماجرای کی‌روش بی‌خبرم!

هر چند که محمود گودرزی هنوز 24 ساعت از اظهار نظرش نگذشته بود در سفر به مشهد تا حدود زیادی صحبت های روز قبل خود را تکذیب نمود اما آنچه که برای
 خیلی ها اهمیت زیادی داشت نحوه برخورد و واکنش رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به این اظهارات بود.

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل که برای حضور در مجمع فدراسیون فوتبال در مشهد حضور داشت در نشستی رسانه ای و در واکنش به اظهارات وزیر ورزش و جوانان گفت: تا قبل از سفربه مشهد مشکلی در مورد کی‌روش نبود اما نمی‌دانم در این چند روز چه مسأله‌ای پیش آمده است. کارفرمای کا‌ر‌لوس کی‌روش فدراسیون فوتبال است. اگر هیأت رئیسه تشخیص دهد که عملکرد کی‌روش خوب بوده او به فعالیتش ادامه خواهد داد.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: شنبه نقطه نظر وزیر را خواهیم شنید و فکر نمی‌کنم که نظر خاصی داشته باشند. انتقاد به عملکرد من و فدراسیون همیشگی بوده و نباید از انتقادها ناراحت شویم. نمی‌دانم در این دو روز سفر به مشهد چه صحبت‌هایی شده اما در مورد کی‌روش باید شنبه(امروز) حرف بزنیم. علی کفاشیان با تأکید بر این که کارفرمای کا‌ر‌لوس کی‌روش فدراسیون فوتبال است، اظها‌ر کرد: اگر هیأت رئیسه تشخیص دهد که عملکرد کی‌روش خوب بوده او به فعالیتش ادامه خواهد داد. او همچنین گفت: اگر موافق حضور کی‌روش در ایران نبودیم هیچ وقت قرارداد 4 ساله دوم را نمی‌بستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های محمد دادکان درباره اطلاع از پشت پرده‌ها و نیز این که فدراسیون و وزارت ورزش مخالف حضور کا‌ر‌لوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران هستند ولی جرأت گفتن آن را به مردم ندارند، اظها‌ر کرد: نمی دانم این پشت پرده‌ها از کجا می‌آید ولی حقیقت این است که دوره 4 ساله اول کی‌روش که به پایان رسید هیأت رئیسه و کمیته‌ فنی به این نتیجه‌ رسیدند که وی توانمندی اداره تیم را دارد و می‌تواند باز هم برای تیم ‌ملی سودمند باشد.وی ا‌دا‌مه‌ داد: در همان زمان فدراسیون تصویب کرد که قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش برای 4 سال آینده نیز منعقد شود و می‌دانیم که در صورت لغو قرارداد باید خسارت بسیار زیادی پرداخت کنیم. به همین دلیل طبیعتا اگر می‌دانستیم با کی‌روش نمی‌خواهیم ادامه دهیم هیچ وقت قرارداد 4 ساله دوم را نمی‌بستیم.

کفاشیان تصریح کرد: بعد از جام ملت‌های آسیا کی‌روش تنها به این دلیل که احساس کرد وزارت ورزش و جوانان با وی موافق نیست، عنوان کرد که چرا باید به تیم ‌ملی لطمه بزنم و بهتر است بروم که این مشکل پس از مذاکره با نماینده وزارت، بررسی و حل شد.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد در صورتی که فدراسیون موافق حضور کی‌روش در ایران است این اتفاق بیفتد و دیگر پشت پرده‌ای وجود ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه تا قبل از تمدید قرارداد کی روش هم فدراسیون هم وزارت تمایلی به ماندن این مربی نداشتند اما گویا از دفتر ریاست جمهوری خواسته شده تا کی روش بماند اظهارداشت:وزارت ورزش از طریق نماینده ای که به ما معرفی کرد و در مراحل مذاکره با کی روش حضور داشت مراتب رضایت خود از تمدید قرارداد این مربی را اعلام نمود. هیأت رئیسه فدراسیون هم از ما درخواست تمدید نمود حالا اینکه از جای دیگری از وزارت خواسته شده قرارداد کی روش را تمدید کنند من خبر ندارم!

رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل در خصوص مالیات قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش نیز گفت: فو‌تبا‌ل ما با بقیه جوامع قابل مقایسه نیست من از قرارداد دیگر کشورها اطلاعی ندارم ولی در ایران همیشه قراردادها طوری بسته شده است که مالیات سرمربی را باید فدراسیون فو‌تبا‌ل پرداخت می‌کرد. قرار ما نیز این بود که مالیات سرمربی را فدراسیون پرداخت کند ، ولی از حقوق وی و قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش پیش از این مبلغ کسر شده بود و این 2 موضوع با یکدیگر مغایرتی ندارند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: گویا از سوی سازمان مالیاتی بحث جدیدی عنوان شده ولی ابلاغی به ما نرسیده است و اگر این ابلاغ به دست ما برسد قطعا بحث مالیات سرمربی در قرارداد ‌های آتی اعمال خواهد شد.

کفاشیان همچنین در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود کی‌روش در امور فدراسیون و فو‌تبا‌ل کشور دخالت کرده است، اظها‌ر کرد: کی‌روش تنها در چارچوب زمین چمن و مسؤولیت خود صحبت می‌کند و اگر اظهارنظری نیز می‌کند تنها به تیم ‌ملی مربوط می‌شود، زیرا مسؤولیتش را بر عهده دارد و این بد نیست که وی می‌خواهد برنامه چند ماهه تیم ‌ملی را داشته باشد و این منجر به موفقیت آینده تیم می‌شود و ما نیز باید برای رشد و توسعه برای خود بر‌نامه‌ریزی کنیم. کفاشیان همچنین در خصوص بازی‌های تدارکاتی تیم ‌ملی عنوان کرد: امسال نسبت به دوره مقدماتی ، از نظر بازی‌های دوستانه از شرایط بسیار بهتری برخوردار هستیم. پس از اردوی دو هفته‌ای در تهران و گذراندن دوره بدنسازی، در ترکیه اردو خواهیم داشت که تیم به آمادگی خوبی برسد. صحبت‌هایی نیز شده تا در ترکیه دیدار دوستانه‌ای نیز داشته باشیم و پس از ترکیه به ازبکستان رفته و دیداری دوستانه با تیم ملی ازبکستان خواهیم داشت و پس از آن نیز در ترکمنستان و نیز بازی‌های مقدماتی جا‌م‌جها‌نی حاضر خواهیم شد. رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل تصریح کرد: به تیم ملی ژاپن نیز پیشنهاد داده‌ایم بعد از بازی با سوریه با تیم ملی نیز دیدار دوستانه داشته باشد که هنوز در حال بررسی این پیشنهاد هستند. خو‌شبختا‌نه نسبت به دوره قبل تیم‌های بیشتری حاضر به حضور در ایران و انجام بازی دوستانه شده‌اند. کفاشیان همچنین درباره حضورش در منزل محسن قهرمانی، داوربین المللی فو‌تبا‌ل خراسان  و صحبت هایی مبنی بر بازگشت این داور به عرصه داوری کشور گفت: محسن قهرمانی یکی از داوران با سابقه کشور است که زحمات زیادی برای فوتبال ما کشیده است و بنا به وظیفه به دیدن وی رفتیم و از احوالش جویا شدیم و قهرمانی نیز عنوان کرد که در حال تمرین است و برای حضور دوباره در میادین قطعا باید در تست‌ها شرکت کند و من برای بازگشت قهرمانی به داوری مشکلی نمی‌بینم. رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل ا‌دا‌مه‌ داد: نمی‌شود زحمات یک داور را با یک سری از حرف‌ها نادیده گرفت و خواستار وی و بازگشت قهرمانی به داوری هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.