قدس آنلاین:مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از تشکیل 32 تیم واکنش سریع و جانمایی برای احداث هفت بنای اسکان اضطراری در استان طی سال جاری خبر داد .

تشکیل 32 تیم واکنش سریع و جانمایی احداث 7 بنای اسکان اضطراری در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، حسن شکوری نسب، اظهار داشت: این اداره کل تربیت و توانمندسازی نیروهای انسانی جمعیت هلال احمر استان را در دستور کار دارد که شماری از این نیروها در قالب تشکیل تیم های واکنش سریع برای امدادرسانی در حوادث مختلف آموزش می بینند و توانمند می شوند.

شکوری نسب با بیان اینکه  تا کنون 9 تیم واکنش سریع در سطح استان تشکیل شده است که این نیروها از آموزش تخصصی برخوردار شده اند. افزود: در هر تیم، پنج نیروی متخصص برای امداد و نجات حضور دارند که در زمان بروز حوادث به محل حادثه اعزام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: این 9 تیم در سال جاری تامین تجهیز خواهند شد.

افزون بر این، این مسئول از تشکیل و آموزش 32 تیم جدید واکنش سریع در استان طی سال جاری خبر داد.

وی در ادامه به دو سایت 12 و 15 هکتاری جمعیت هلال احمر استان واقع در تخته ارکان شهر بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: سایت 12 هکتاری اسکان اضطراری  شهر بجنورد در دست ساخت است.

وی همچنین از جانمایی هفت بنای اسکان اضطراری دیگر برای سایر شهرستان های خراسان شمالی نیز در سال جاری خبر داد.

شکوری نسب افزود: سایت های اسکان اضطراری برای انتقال حادثه دیدگان در مواقع بروز حادثه ساخته می شوند.

وی همچنین درخصوص سایت 15 هکتاری تخته ارکان شهر بجنورد نیز گفت: این سایت برای فعالیت های امداد و نجات آماده سازی شده است که آشیانه بالگرد هوایی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این سایت مستقر است.

وی گفت: بالگرد هوایی این آشیانه برای امدادرسانی هوایی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در خاتمه به موضوع بهره برداری استخر جمعیت هلال احمر در شهر شیروان نیز اشاره داشت و عنوان کرد: متاسفانه این استخر بدون تامین تجهیزات به بهره برداری رسیده بود.

وی خاطر نشان کرد: این اداره کل 400 میلیون تومان برای تجهیز این استخر را تامین کرده است تا برای تجهیز این استخر هزینه شود که امیدوار هستیم این استخر تا تیرماه سال جاری آماده بهره برداری شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.