وزیر نیرو با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه صیانت از بیت المال و جلوگیری از زمین خواری، گفت: تفاهم این وزارتخانه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص تشکیل سامانه تملک اراضی وزارت نیرو با هدف جلوگیری از زمین خواری و اجحاف در بیت المال است.

سامانه تملک اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و اجحاف بیت المال راه اندازی شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت نیرو در مراسم رونمایی از سامانه تملک اراضی وزارت نیرو در این خصوص توضیح داد: با توجه به اینکه وزارت نیرو و شرکت های تابعه برای ارایه خدمات گسترده تامین آب و برق نیازمند اجرای پروژه های متعدد هستند بنابراین یکی از اقدامات ضروری تملک اراضی است.

رضا انجم شعاع ادامه داد: در دوره های گذشته انجام طرح ها با زمان و هزینه های بالایی صورت می گرفت و دقت کم بود ولی با طراحی این سامانه سرعت و دقت در کار افزایش خواهد یافت و گزارش های مورد نیاز به صورت روزانه دریافت خواهد شد.

معاون پارلمانی وزیر نیرو، مستندسازی مکان محور تملک اراضی، کاهش احتمال بروز اشتباه یا تخلف در فرآیند تملک، نگهداری تمام مدارک و دسترسی به کلیه اسناد و نقشه ها را از مهم ترین ویژگی های این سامانه عنوان کرد.

انجم شعاع اضافه کرد: ساده بودن محیط این سامانه برای کاربران، امکان تولید هر نوع گزارش، نمایش گرافیکی میزان پیشرفت مالی و فیزیکی تملک اراضی و امکان اشتراک گذاری و انتقال اطلاعات تملک به سایر سازمان ها از دیگر ویژگی های این سامانه است.

سامانه تملک اراضی وزارت نیرو با حضور الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهور، حمید چیت چیان وزیر نیرو و تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.