'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان روز یکشنبه برای انجام دیدار رسمی دو روزه و شرکت در مراسم رسمی هفتادمین سالروز پایان جنگ دوم جهانی وارد مسکو پایتخت روسیه شد.

بحران اوکراین محور اصلی مذاکرات با پوتین

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، مرکل قرار است امروز با' ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه دیدار کند و حل و فصل بحران اوکراین موضوع اصلی مذاکرات سران روسیه و آلمان خواهد بود.

پوتین و مرکل در دیدار امروز در کاخ کرملین همچنین درمورد موضوعات همکاری های دوجانبه و دورنمای توسعه روابط دو کشور گفتگو و تبادل نظر خواهند کرد.

'یوری اوشاکف' دستیار رییس جمهوری روسیه در امور بین المللی در گفت و گو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد، دیدار امروز سران روسیه و آلمان به توسعه همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف کمک کند.

به گزارش رسانه های روسی، مسکو به مذاکرات رهبران روسیه و آلمان برای توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی دو کشور امید بسته است.

آلمان بزرگترین شریک تجاری خارجی روسیه است و حجم مبادلات بازرگانی دو کشور در سالهای اخیر تا 80 میلیارد دلار رسیده، اما این شاخص در یک سال بر اثر تحریم های روسیه کاهش یافته است.

رییس جمهوری روسیه روز گذشته برای احیای همکاری های مسکو با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه اعلام آمادگی کرد.

پوتین در دیدار با 'میلوش زمان ' رییس جمهوری چک خاطرنشان کرد که برای برقراری مجدد همکاری های روسیه با اتحادیه اروپا امیدوار است.

رییس جمهوری روسیه خطاب به میلوش ابراز امیدواری کرد با کمک سیاستمدارانی همچون او، روابط روسیه و اروپا دوباره برقرار شود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز به تازگی از تأثیر تحریم ها بر همکاری های روسیه و آلمان و ادامه کاهش سطح مناسبات دو کشور ابراز نگرانی کرد.

لاوروف روز چهارشنبه در مقاله ای در روزنامه آلمانی 'هاندلس بلات' خاطرنشان کرد: روسیه برای حفظ همکاری ها با آلمان تلاش می کند اما تحریم های اتحادیه اروپا ممکن سطح همکاری ها را بار دیگر کاهش دهد.

وی افزود: مسؤولان و نمایندگان شرکت های آلمانی فعال در روسیه، نگرانی خود را از امکان تشدید تحریم های اتحادیه اروپا در مورد روسیه پنهان نکرده و به رغم مشکلات موجود، برای ادامه همکاری با شرکای روسی اعلام آمادگی می کنند.

لاوروف در ادامه مقاله، از اینکه دولت آلمان از مسأله اوکراین به عنوان دستاویزی برای کاهش همکاری ها با روسیه استفاده می کند و مشارکت خود را در برخی طرح های مشترک و عرصه های همکاری دوجانبه متوقف کرده است، ابراز تأسف کرد.

وی گفت: برای نخستین بار در طول سالیان متمادی، شاهد کاهش 5.6 درصدی سطح مبادلات بازرگانی میان روسیه و آلمان هستیم که در سال گذشته به 70 میلیارد و 100 میلیون دلار رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.