ناپدید شدن جنگنده مراکشی در یمن، ۱۳۰ حمله موشکی به منطقه «القمع» و بمباران لحج و فرودگاه صنعاء از آخرین تحولات یمن به شمار می روند.

هشدار یونیسف به وخامت اوضاع مردم یمن/ ناپدید شدن جنگنده مراکشی


 

دوشنبه ۹۴/۲/۲۱

۱۲:۱۲ فایننشال تایمز:محاصره بنادر یمن توسط عربستان فاجعه می‌آفریند

روزنامه فایننشال تایمز چاپ انگلیس در گزارشی نوشت: محاصره بنادر یمن توسط عربستان سعودی با توجه به اینکه سوخت و مواد غذایی در یمن رو به اتمام است باعث ایجاد فاجعه انسانی در این کشور خواهد شد.

در این گزارش آمده است: درگیری در یمن پیش از آغاز آتش بس موقت ۵ روزه در این کشور افزایش یافته است و نیروهای امدادرسانی نسبت به وقوع فاجعه انسانی در یمن هشدار داده اند.

«یوهانس واد دیر کلاوف» یکی از مسئولان امدادرسانی سازمان ملل متحد در یمن در این رابطه اظهار داشت: بمباران بی هدف در استان صعده که پس از هشدار چهار ساعته رخ داد نقض آشکار قوانین بین الملل محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان یمن در استان صعده محاصره شده اند زیرا این افراد به دلیل کمبود سوخت قادر به خروج از این استان نیستند.

روزنامه مذکور به نقل از امدادرسانان سازمان ملل متحد در یمن نوشت: مواد غذایی اصلی همچون برنج و کالاهای اصلی مثل دارو رو به اتمام است و به دلیل کمبود سوخت امکان ارسال به مناطق مورد نیاز وجود ندارد.

۱۱:۴۵ علمای یمن: عربستان سعودی ناقض تمامی قوانین بین‌المللی است

علمای یمن در بیانیه ای جنایات عربستان سعودی در کشورشان را محکوم کردند. در این بیانیه آمده است: آنچه عربستان سعودی در یمن مرتکب می شود تجاوز وحشیانه ای است که تمامی قوانین بین المللی را نقض کرده است.

علمای یمن در ادامه بیانیه از مردم این کشور خواستند که در برابر حملات سعودی ها متحد و یکپارچه باشند. در این بیانیه همچنین از علمای جهان اسلام خواسته شده با صدور فرمان امر به معروف و نهی از منکر حملات عربستان به یمن را متوقف کنند.

این علما در بخش دیگر بیانیه به مردم کشورهای اسلامی و سازمان های حقوق بشری توصیه کردند با برگزاری تظاهرات، عربستان سعودی را وادار به توقف حملات خود به یمن کنند.

۸:۲۰ سخنگوی یونیسف در یمن: اوضاع یمن روز به روز بدتر می شود/ ضرورت بازگشایی فرودگاهها

«محمد الاسعدی» سخنگوی یونیسف در یمن اظهار داشت: اوضاع انسانی در یمن روز به روز بدتر می شود.

وی گفت: با توجه به میزان خسارت های وارده به یمن بر اثر تجاوز عربستان سعودی، یمن به کمک های بسیاری نیاز دارد.

محمد الاسعدی خاطرنشان کرد: یونیسف توانست ۲۰۲ تن از کمک های دارویی و انسانی را به بیمارستان های یمن برساند اما این مقدار کافی نیست.

سخنگوی یونیسف در یمن افزود: به دلیل تجمع زباله و تخریب لوله های فاضلاب در خیابان ها فاجعه زیست محیطی در برخی شهرهای یمن در حال رخ دادن است. برای خروج از وضعیت فعلی یمن باید بنادر و فرودگاهها بازگشایی شوند.

۸:۰۰ بمباران لحج و فرودگاه صنعاء/ ۱۳۰ حمله موشکی به منطقه «القمع»

عربستان سعودی در ادامه حملات خود به یمن منطقه «القمع» در استان صعده یمن را هدف بیش از ۱۳۰ حمله موشکی قرار داد.

المیادین نیز گزارش داد که میان نیروهای ارتش و طرفداران «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن درگیری های شدیدی در شهر الضالع به وقوع پیوسته است.

از سوی دیگر جنگنده های متجاوز عربستان سعودی منطقه «جعوله» در استان لحج را بمباران کردند. در حملات عربستان سعودی همچنین فرودگاه بین المللی صنعاء بمباران شد.

۷:۵۱ استقبال مصر از آتش بس موقت/ناپدید شدن جنگنده مراکشی در یمن

«سامح شکری»، وزیر خارجه مصر از اعلام آتش بس موقت در یمن که از روز سه شنبه هفته جاری آغاز می شود استقبال کرد.

وی از این مسئله با عنوان یک رویداد مثبت در تحولات اخیر یمن یاد کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری یمنی خبر با انتشار خبری اعلام کرد که مقامات مراکشی بامداد امروز از ناپدید شدن یک جنگنده مراکشی که در عملیات نظامی علیه یمن مشارکت داشت، خبر دادند.

۰۵:۳۷   اعزام نیرو از مالزی به عربستان برای جنگ علیه یمن

رسانه های عربستانی از رسیدن تعدادی نیروی ارتش مالزی به خاک عربستان برای شرکت در نبرد علیه یمن خبر دادند. این رسانه ها سخن از تعداد این نیروها به میان نیاورده اند اما اعلام کردند که با پیوستن مالزی به ائتلاف ضد یمن، در حال حاضر ۱۲ کشور عضو این ائتلاف هستند.بر این اساس همه نیروهای مالزیایی که به عربستان رسیده اند، خلبان هستند و از همین رو فورا به پایگاه های نیروی هوایی ارتش عربستان انتقال داده شدند تا آماده پیوستن به نیروهای ائتلاف ضد یمن شوند.

۰۴:۴۲  اعلام حمایت «علی عبدالله صالح» از أنصارالله

ساعاتی بعد از حمله جنگنده های سعودی به خانه رئیس جمهوری پیشین یمن در صنعا، وی برای بازدید از منزلش، در محل حاضر شد و دقایقی به سخن پرداخت. او در اظهاراتی حمایت خود از جنبش أنصارالله را رسما اعلام کرد و از همپیمان شدن با این جنبش علیه عربستان اشغالگر و دیگر همدستانش خبر داد.
گفتنی است بعد از بمباران منزل «علی عبدالله صالح»، برخی رسانه های عربی نزدیک به آل سعود مدعی جان باختن وی بر اثر این بمباران شدند اما او با انتشار این تصاویر ادعای آنان را کاملا رد کرد.

۰۰:۵۶   حمله جنگنده های سعودی به خانه «علی عبدالله صالح»

چند ساعت قبل از اعلام آتش بس مؤقتی پنج روزه، جنگنده های ارتش عربستان خانه شخصی «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن را مورد هدف و حمله قرار دادند.
شاهدان عینی که از همسایگان منزل «علی عبدالله صالح» هستند، در این باره گفتند: جنگنده های ارتش سعودی دست کم سه موشک به طرف منزل «علی عبدالله صالح» شلیک کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.