قدس آنلاین : دبیر انجمن صنایع همگن معدنکاران استان اصفهان گفت: دولت باید در سال جاری به دنبال کاهش هزینه های جاری معادن و حمایت از آنها باشد.

دولت باید از معادن حمایت کند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمدعلی تاخیری با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد معادن استان، کوچک و متوسط هستند، اظهار داشت: هزینه های سربار در معادن از جمله هزینه های مربوط به قطعات یدکی و ماشین آلات معدنی بسیار زیاد است و دولت باید به یاری معدن داران بشتابد چراکه بخش زیادی از اشتغال استان در این بخش است.
دبیر انجمن صنایع همگن معدنکاران استان اصفهان عدم امکان استفاده از میلیون ها تن باطله های معدنی را از چالش های دیگر معادن ذکر کرد و افزود: احداث واحدهای فرآوری در مجاورت معادن می تواند باعث پاکسازی محیط و بهره برداری بهینه از معادن شود.
وی همچنین از رکود در بازار مصرف داخلی محصولات معادن خبر داد و گفت: انبارهای فراوری مواد معدنی به دلیل نبود فروش و صادرات پر شده است.
تاخیری بیان داشت: اکتشافات تکمیلی در خصوص کشف ذخایر زیرزمینی هم مدتی است انجام نمی شود، اکتشافات قبلی هم با وجود سرمایه گذاری به بهره برداری نرسیده اند که باید برای این موارد هم فکری کرد.
تاخیری اضافه کرد: به نظر می رسد فعال شدن برخی ذخایر بزرگ استان به دلیل نیاز به تکنولوژی روز دنیا، صرفا با مشارکت سرمایه گذاران خارجی امکانپذیر باشد که دولت باید برنامه ریزی لازم را در این زمینه انجام دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.