قدس آنلاین :ترکیدگی انشعاب فرعی شبکه اصلی گاز در حین عملیات حفاری توسط هیتر دستی در بلوار توس مشهد ، انفجار منجر به حریق انشعاب فرعی از شبکه اصلی گاز در بلوار توس مشهد با تلاش نفس گیر آتش نشانان و عوامل شرکت گاز ، مهار و اطفاء شد .

انشعاب فرعی  شبکه اصلی گاز در حین عملیات حفاری توسط هیتر دستی منفجر شد

به گفته سرپرست ایستگاه 14 سازمان آتش نشانی مشهد ، در عملیات حفاری یک پروژه ساختمانی به علت بی احتیاطی کارگران در حین حفاری و همچنین بر اثر برخورد دستگاه کنده کاری و برش  با انشعاب فرعی از شبکه اصلی گاز ، باعث ایجاد انفجار و آتش سوزی شد . این در حالی است که در پی وقوع این حادثه شعله های سرکش آتش به سرعت تا ساختمان در حال احداث زبانه می کشید .

"کاظم کاظمی" با اشاره به اعلام همزمان این حادثه توسط ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد به آتش نشانان ایستگاه 14 و  نیروهای امدادی شرکت گاز ، در خصوص چگونگی عملیات ماموران آتش نشانی گفت : آتش نشانان در کمترین زمان ممکن به محل آتش سوزی رسیدند و در یک عملیات نفس گیر همزمان با قطع گاز توسط امدادگران شرکت گاز اقدام به تخلیه ساکنان منازل اطراف محل آتش سوزی نمودند .

وی ادامه داد : گروه اطفاء حریق این سازمان نیز با انجام عملیات به موقع و اقدامات لازم از گسترش بیشتر آتش جلوگیری کردند .

کاظمی با اشاره به اینکه هر لحظه امکان داشت شعله های آتش به سرعت به اماکن مسکونی مجاور سرایت و گسترش یابد خاطرنشان کرد : سرانجام آتش نشانان توانستند از گسترش آتش سوزی جلوگیری و آن را پس از تلاش مستمر و خستگی ناپذیر  در ساعت 17:24 دقیقه کاملآ مهار و خاموش و بعد از  آن اقدام به عملیات لکه گیری نمودند .

این مسئول ایمنی با  تاکید بر اینکه خوشبختانه این حادثه هیچ  مصدومی نداشت ، گفت : نیروهای امدادی نیز پس از دادن تذکرات ایمنی به اهالی محل نسبت به خطرات بعد از وصل گاز ،  عملیات خود را خاتمه دادند .

حادثه  مذکور در ساعت17:10 دقیقه بعد ازظهر سه شنبه مورخ 22 اردیبهشت  اتفاق افتاد .
 


 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.