قدس آنلاین- ایلام: استاندار ایلام گفت: شهرداری ایلام با توجه به سرانه جمعیت، سالانه به یک هزار و 500 میلیارد ریال منابع مالی عمران شهری نیاز دارد.

یک هزار و 500 میلیارد ریال نیاز مالی عمران شهر ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در جلسه معارفه «یزدان قبادیان» شهردار جدید ایلام با بیان اینکه پیشبرد برنامه های اجرایی، رفاهی و عمران شهری ایلام در گرو همگرایی بیشتر شهرداری و اعضای شوراست، اظهارداشت: توجه به زیباسازی شهر، ارتقا خدمات شهر و شهروندان باید از اولویت های مدیریت شهر ایلام باید باشد.

وی با اشاره به اینکه بهسازی مبلمان و عمران شهری ایلام نیازمند توجه و تدبیر بیشتر است، افزود: روند پیشرفت مدیریت شهری ایلام باید به نحوی باشد که شهروندان در بازه زمانی مشخص شاهد تغییر و دگرگونی خدمات و عمران شهر باشند.

استاندار ایلام جمعیت کمتر در حوزه مدیریت شهری را به معنای درآمد کمتر و در نتیجه کاهش روند بهبود خدمات و عمران و زیبا سازی شهری دانست و بیان داشت: مشارکت بخش خصوصی در حوزه مدیریت شهری و نیز پرداخت مطالبات شهرداری از سوی نهادهای اداری و شخصی برای تغییرات گسترده و زیربنایی در شهر بسیار پر اهمیت و ضروری است.

محمدرضا مروارید به تأمین اعتبار 650 میلیارد ريالی منابع مالی عمران شهری ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: شهرداری ایلام سالانه یک هزار و 500 میلیارد ریال منابع مالی عمران شهری نیازمند است که تنها 650 میلیارد ريال از آن تأمین می شود که برای ترمیم این کاستی دستکم نهادهای اجرایی بدهکاری خود را به شهرداری باید پرداخت کنند.

وی به انجام فعالیت های مناسب در زمان مدیریت شهردار قبلی اشاره و تصریح کرد: شهرداری ایلام باید ارائه خدمات مناسب به شهروندان و فضاسازی مناسب شهری در ورودی ها را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد و در جهت ایجاد فضایی مناسب برای شهروندان نهایت تلاش خود را به کار ببندد.

استاندار ایلام انجام کارهای ماندگار و موثر در سطح شهر را نیازمند بهره گیری از توان نخبگان محلی و فرهنگ سازی دانست و افزود: تعریض خیابان آیت اله حیدری و سبک شدن بار ترافیکی از میدان کشوری تا 22 بهمن ایده مناسبی بود اما در مرکز شهر با توجه به تغییر و بازسازی بافت های فرسوده نیاز به توجه بیشتر مسوولان شهرداری دارد.

محمدرضا مروارید ساماندهی مشاغل و اصناف در سطح شهر همچون میدان تره بار، صنف بنگاه های نمایشگاه اتومبیل، ایجاد بلوار دانشگاه ایلام را در راستای بهبود مبلمان شهری مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: می توان با تغییراتی جزیی و ساماندهی بافت های فرسوده تغییرات خوبی را در سطح شهر انجام داد و فضای شهر را به یک فضایی دلنشین تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نهادی است که با همه موضوعات زندگی مردم سرو کار دارد، افزود: خدمات و فعالیت های شهرداری به تمام اقشار جامعه ارتباط دارد، کار در شهرداری بسیار سخت و پر مشغله است ولی باید تلاش شود با کمک کارکنان بی ادعای این سازمان رضایت مندی مردم را بدست آورد.

 

 

شهردار باید برنامه مدون داشته باشد

رییس شورای اسلامی شهر ایلام نیز در این مراسم با بیان اینکه شهردار باید برای دوران مدیریتی خود برنامه‌های اولویت‌دار، بلند و کوتاه مدت داشته باشد و در انجام امور جانب عدالت را رعایت کند، گفت: شهردار تا زمانی مورد حمایت شورای شهر قرار می‌گیرد که در همه امور خدماتی جانب عدالت را رعایت کرده و از حقوق کارکنان و مردم دفاع کند و همچنین از حیف و میل بیت‌المال جلوگیری کرده و به تفکر ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری باشد.

حسین جوکار با اشاره به اینکه شهرداری در مقابل شهر و شهروندان باید پایبند به انجام 300 وظیفه در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، بهداشت، مایحتاج مردم، رفع سد معبرها باشد که انجام چنین وظیفه خطیری نیازمند مدیریت و نظارت همیشگی بر حسن انجام امور است، افزود: این مولفه در دوره‌های قبلی رعایت نشده است اما در این دوره سعی اعضای شورا بر این بود که دوره آزمون و خطا در شهرداری را کنار گذاشته و اداره شهرداری را به فردی با داشتن روحیه تعامل، همراهی، آشنایی با عملکرد شورا و آشنا با قوانین شهرداری بسپارد که در کارهای شهرداری دارای برنامه اولویت‌دار، کوتاه‌مدت و بلندمدت باشد.

وی با بیان اینکه گزینش شهردار جدید برای خدمت بیشتر به شهر بوده و هیچ‌گونه نگاه جناحی و حزبی یا قومی و قبیله‌ای در این انتخاب دخیل نبوده و امید این است که شهردار جدید اعتماد اعضای شورای شهر را سلب نکنند و تا پایان دوره چهارم شورای شهر در رأس مدیریت شهرداری باشند، بیان داشت: شهردار باید با هرگونه کارشکنی در بدنه شهرداری مبارزه کند و بداند در صورت بروز هر گونه تخلف دیگر حمایت مسوولین ارشد استان و شورای شهر را نسبت به خود نخواهد داشت.

شهرداری به نیروی کارشناس خبره نیاز دارد

شهردار جدید ایلام نیز در این مراسم با بیان اینکه در مدیریت شهری چندین عامل دقت، سرعت، ارزش به زمان در اولویت است، گفت: باید دقت در حوزه‌ی کاری را با سرعت و کارایی و همچنین سپردن امور به افراد متخصص انجام داد که این عملکرد باید در چارچوب قوانین باشد.

یزدان قبادیان با اشاره به اینکه بدنه شهرداری نیازمند به نیروی کارشناس و خبره شده جهت زیباسازی شهر است، اظهارداشت: سلامت اخلاقی، کاری، کارشناسی و مدیریت شهری از مواردی است که هیچ اغماضی در این رابطه نخواهد کرد.

وی تکریم ارباب رجوع را در رأس امور دانست و افزود: ریشه‌های فساد در شهرداری که در اذهان عمومی شکل گرفته است از بین خواهد رفت و اصول فنی از دیدگاه نخبگان و صاحب نظران استفاده خواهد شد و در این رابطه اتاق فکری در شورای اسلامی شهر ایلام تشکیل خواهد شد تا از ظرفیت‌های افراد در حوزه‌های مختلف به گونه‌ای عمل شود که خروجی شهری مورد وثوق همگان شود.

شهردار جدید ایلام تخصص را لازمه حوزه شهرداری دانست و خاطرنشان ساخت: 32 درصد شاغلین این ارگان زیر دیپلم و 17 درصد راهنمایی، 21 درصد دیپلم، 11 درصد کاردانی و 14 درصد کارشناسی هستند که در واقع تنها یک پنجم نیروی شاغل در شهرداری کارشناس بوده که این امر نیاز به اندیشیدن تدبیری است که براساس اختیارات شهردار سعی در تقویت نیروی کارشناسی شده خواهم داشت.

یزدان قبادیان تعیین تکلیف اراضی در جهت ساخت و ساز بافت شهری بر اساس تاکیدات استاندار ایلام را از اولویت های کاری خود دانست و یادآور شد: شهرداری بدون حمایت و همراهی اعضا شورا نمی‌تواند موفق عمل کند به همین علت نیز با رشد اعتبارات 44 درصدی نسبت به سال گذشته سعی در برنامه‌ریزی مناسب برای ساخت شهری زیبا داریم.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیری از «حبیب اله منصورپور» شهردار سابق ایلام تجلیل شد و و حکم «یزدان قبادیان» به عنوان شهردار جدید ایلام از سوی استاندار اهدا گردید.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.