قدس آنلاین:خبرنگاران استان خراسان رضوی می توانند از طریق سایت اینترنتی عضو خانه مطبوعات خراسان رضوی شوند.

 سایت خانه مطبوعات خراسان رضوی راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین ،مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت:در آستانه عید سعید مبعث سامانه این موسسه به صورت رسمی را ه اندازی شد و با حذف ثبت نام دستی و حضوری، خبرنگاران می توانند مراحل عضویت خود را از طریق آن به آدرس homepress.ir انجام دهند و همچنین از اخبار و اطلاعیه های این خانه نیز آگاه شوند.

مهندس «مجتبی نوریان»  افزود: مجمع عمومی خانه مطبوعات 13 آذر 93 برگزار و خانه مطبوعات  پس از دو سال رکود و تعطیلی، با اساسنامه ای جدید بازگشایی شد که در این مدت با فراهم ساختن زیر ساخت های لازم اعم از ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت ها،سیاست گذاری،تعیین برنامه ها،تشکیل کمیته ها و ... صورت گرفته است.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه لازمه هر برنامه ریزی،وجود آمار مخاطبان است، خانه مطبوعات در این خصوص به ناچار تنها به همان پرونده هایی استناد کرد که خبرنگاران در قبل از انتخابات هیئت مدیره تشکیل داده بودند لذا آمار موجود واقعی نیست و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده و رویکرد جدید خانه مطبوعات،قریب به اتفاق همکاران خبرنگار برای عضویت راغب باشند.

وی به مزایای ثبت نام در دوره جدید خانه مطبوعات استان اشاره کرد و افزود: با راه اندازی سامانه اینترنتی، نیازی به مراجعه حضوری نیست و خبرنگاران با تکمیل مراحل و پرداخت اینترنتی حق عضویت می توانند درخواست خود را ثبت کنند. «نوریان» افزود:با تکمیل اطلاعات در این سایت،بانک اطلاعاتی خبرنگاران استان تهیه خواهد شد و در برنامه ریزی های آموزشی،رفاهی، ورزشی و ... مورد استفاده قرار می گیرد لذا همکاران با پاسخگویی صحیح و به هنگام،منتخبان خود را در خانه مطبوعات یاری کنند.

به گفته وی خبرنگاران شهرستان های استان نیز بدین طریق می توانند به عضویت خانه مطبوعات در آیند و از خدمات آن بهره مند شوند.وی با بیان این که شهرستا ن ها معمولا چندان در برنامه ریزی ها دیده نمی شدند از را ه اندازی واحد مستقل امور شهرستان ها در خانه مطبوعات استان برای اجرای برنامه ها خبر داد. 

وی در عین حال گفت: طبق اساسنامه جدید فقط خبرنگاران، معاونان دبیر گرو،دبیران گروه،سردبیران،عکاسان و گرافیست های رسانه ها و نیز مدیران مسئول و صاحبان امتیاز نشریات و خبرگزاری های دارای مجوز می توانند عضو خانه مطبوعات شوند که البته دارا بودن حداقل یک سال سابقه اشتغال اصلی و مستمر بيمه اي (منتهی به هر مجمع عمومی) در يكي از نشريات چاپي یا الکترونیک و يا نمایندگی روزنامه های سراسری و خبرگزاري ها به عنوان روزنامه نگار الزامی است.

 وی افزود :اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان بر آن هستند شرایط عضویت شاغلان دیگر رسانه ها را به عنوان عضو افتخاری این مجموعه فراهم سازند لذا در این مرحله فقط اعضای اصلی یعنی خبرنگاران مجاز به عضویت هستند.

وی از جمله اقدامات مهم از بدو شروع به کار هیئت مدیره جدید را نگاه فرا رسانه ای و تاکید بر وحدت، انسجام و همگرایی خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان اعلام و تصریح کرد:طی این مدت نشست هایی در رسانه های استان و برگزاری چرخشی جلسات هیئت مدیره انجام شده است.

وی با یادآوری این نکته که از این پس همه خدمات برنامه ریزی شده اعم از حضور در کلاس های آموزشی، بازدیدها،بهره مندی از خدمات کمیته ها،دعوت به مراسم روز خبرنگار و ...فقط ویژه اعضاست از خبرنگارا ن مشمول خواست عضویت خود در خانه مطبوعات را به ثبت برسانند.                        

                                                                                                                                                                                                                                                        

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.