قدس- ایلام: استان ایلام با دارا بودن 640 هزار هکتار جنگل یکی از استان‌های بحرانی از نظر خشکیدگی در منطقه زاگرس است.

نوجوانان و جوانان ایلامی درخت بان می شوند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، در این میان عده‌ای از جوانان دوستدار طبیعت تحت عنوان انجمن دوستداران محیط زیست، در استان ایلام گرد هم آمده‌اند تا بتوانند با فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین جوانان و بخصوص نسل جدید جامعه برای حفظ، توسعه و احیاء این نعمت خدادادی تلاش نمایند.

این انجمن با احداث نهالستانی با وسعت 300 متر مربع شامل گونه‌های بلوط، بنه، بادام و ... اقدام به تولید نهال نموده که در آخرین اقدام خود و در قالب یک طرح آموزشی، نهال‌های را به ‌صورت امانت در اختیار درخت بانان کوچک که همان دانش آموزان مدارس هستند قرار داده اند.

درخت بان عنوانی است که به حافظان این نهال‌ها اطلاق می‌شود که وظیفه دارند در طول مدت تعیین‌شده مراقبت های لازم را از نهالها به عمل آورند و میزان رشد و وضعیت ظاهری آن را در کارت مخصوصی که در اختیار دارند قید نمایند. بعد از طی شدن زمان مشخص در قالب یک اردوی دانش‌آموزی این نهال‌ها به دامن طبیعت منتقل می‌شوند.

کودکان در قالب این برنامه آموزشی درک بهتر و عمیق‌تری نسبت به محیط‌زیست پیدا می‌کنند و زحماتی که برای به ثمر نشستن یک نهال کشیده می‌شود را به‌صورت ملموس حس می‌کنند و می‌توان امیدوار بود این طرح  نسل آینده را نسبت به مقوله حفظ محیط‌زیست حساس تر نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.