۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 283442

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در پاسخ به عده ای که می گویند احکام اسلام مربوط به یک هزار و ۴۰۰ سال پیش است باید اذعان کرد که مبانی موجود در اسلام هیچ زمان کهنه نخواهد شد.

مبانی موجود در اسلام هیچ زمان کهنه نمی شود

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر حسن رحیم پور ازغدی ، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک به مناسب عید مبعث گفت: خداوند برای هیچ پیامبری به اندازه حضرت محمد(ص) کشف و بسط قرار نداد و به همین دلیل خداوند ایشان را خاتم انبیا قرار داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امام خمینی(ره) می فرمایند ملاک عرفان، قرآن است و عرفان قبل از اسلام با بعد از آن بسیار تفاوت دارد.

رحیم پور ادامه داد: امام خمینی(ره) تعبیر زیبایی از حدیث ثقلین ارائه داده و می فرمایند بعد از وجود حضرت محمد(ص) هر ظلمی که به اهل بیت بشود به قرآن شده و هر کم لطفی به قرآن شود در واقع به کتاب خداوند ظلم شده است.

وی اذعان داشت: اگر سنی به کاتب اهل سنت واقف باشد خواهد دید که حدیث ثقلین در ۶ کتاب آنها  به تعابیر مختلف ذکر شده است.

رحیم پور ابراز کرد: گاهی افرادی می گویند که احکام اسلام مربوط به هزار و ۴۰۰ سال پیش است و امروز نمی شود با آن تمدن اسلامی به وجود آورد که در به این افراد باید گفت: آیا دستورات اسلام مبنی بر  عدالت فردی و اجتماعی، عزت و استقلال، مبارزه با استبداد، مبارزه با فساد و تباهی کهنه است؟

این نظریه پرداز فرهنگی گفت: عده ای نیز در بین مردم و حتی روحانیان، تحت عنوان طرفداری از قداست قرآن می گویند دین و اسلام مقدس هستند و نباید آنها را وارد مسائل دنیایی مانند رسانه، حقوق بشر، حکومت و سیاست کرد بلکه باید اهل بیت و قرآن را فقط برای عزاداری نگه داشت.

رحیم پور ابراز داشت: این عده دنیا را با حب دنیا اشتباه می گیرند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ع) در خصوص این افراد فرموده اند که بعضی از اینها اصلا اطلاعات صحیحی از اسلام ندارند و فقط در منزل نشسته و به دیگران عیب می گیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگیبا اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی ادامه داد: متاسفانه انحراف وارد حوزه و محافل مذهبی ما شده است.

وی بیان کرد: از صدر اسلام تاکنون دسته ای اشخاص راحت طلب بودند که تمام دغدغه آنها پیدا کردن طعمه ای برای خوردن و خواندن نماز بدون دردسر بوده و آنها راحت طلبی را مقدم بر همه چیز می دانند، اما هیچ وقت از جان، مال و آبرو خود برای دفاع از اسلام خرج نمی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.