۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷
کد خبر: 283897

این بیست و سومین قهرمانی بارسلونا در لالیگاست و ان‌ها بزودی باید برای کسب عنوان قهرمانی اروپا هم در برلین به مصاف یوونتوس ایتالیا بروند.

بارسلونا قهرمان لالیگا شد
آبی و آناری‌های شهر بارسلون در مادرید جشن قهرمانی برپا کردند. درحالی که بارسلونا به یک پیروزی از دو دیدار باقی‌مانده خود در لالیگا احتیاج داشت دقایقی پیش با تک گل لیونل مسی از سد مدافع عنوان قهرمانی گذشت تا در مادرید بیست و سومین قهرمانی‌شان را جشن بگیرند. آن‌ها در حالی در فاصله یک هفته تا پایان لیگا قهرمان شدند که دو تیم مادریدی رئال و اتلتیکو را پائین‌تر از خود و در جایگاه دوم و سوم جدول رده‌بندی می‌بینند.

 شاگردان لوئیس انریکه بعد از آنکه هفته گذشته در مونیخ خودشان را به فینال برلین جام‌باشگاه‌های اروپا رساندند تا در آستانه کسب یک جام معتبر قرار گیرند امشب هم با عبور از سد اتلتیکو مادرید قهرمانی‌شان در لیگا را جشن گرفتند تا مربی جوان‌شان در اولین فصل حضور روی نیمکت بارسا عملکرد درخشانی از خود برجای بگذارد.

همانطور که پیش‌‌بینی می‌شد بازی با حملات کوبنده اتلتیکو مادرید آغاز شد و اگر درخشش کلودیو براوو درون دروازه بارسا نبود ای بسا در همان دقایق ابتدایی بازی دروازه بارسلونا باز می‌شد. اما بارسایی‌ها بعد از تحمل فشار دقایق اولیه بازی کم‌کم روند بازی را تغییر دادند و بربازی مسلط شدند. بازی در نیمه نخست اگرچه موقعیت‌های حساس فراوانی داشت، تا جایی که بازیکنان اتلتیکو دو بار در آستانه گلزنی قرار گرفتند، اما درخشش دروازه‌بان‌ها موجب شد تا دو تیم دست خالی به رختکن بروند. اما نیمه دوم سرنوشت دیگری برای بازی و جام قهرمانی رقم زده بود. 

تلاش‌های بی‌وقفه بازیکنان بارسا برای رسیدن به دروازه اتلتیکو سرانجام در دقیقه 63 نتیجه داد و روی همکاری پدرو و مسی این مسی بود که موفق شد گل قهرمانی را به ثمر برساند و ضربه فنی و هوشمندانه او ارام در گوشه دروازه اتلتیکو جای گرفت.

اتلتیکو که نمی‌خواست در خانه شکست خورده باشد در ادامه بازی تلاش فراوانی برای گشودن دروازه بارسا انجام داد اما موفق نشد و سرانجام همان یک گل مسی سرنوشت قهرمانی بارسا را تعیین کرد. اتلتیکو که با شکست در این بازی حتی می‌توانست جایگاه سومی خود در لیگا را از دست بدهد به لطف تساوی سلتاویگو و والنسیا با 77 امتیاز در رده سوم جدول باقی ماند. این بیست و سومین قهرمانی بارسلونا در لالیگاست و ان‌ها بزودی باید برای کسب عنوان قهرمانی اروپا هم در برلین به مصاف یوونتوس ایتالیا بروند./تابناک

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.