مسئول جلسات همگرایی اصولگرایان عزت‌الله ضرغامی را یک اصولگرا می‌داند اما می‌گوید که رئیس پیشین سازمان صداوسیما تاکنون در جلسات همگرایی اصولگرایان شرکت نکرده است.

تکذیب حضور ضرغامی در جلسات همگرایی اصولگرایان

حجت الإسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در گفت‌وگو باایسنا،در واکنش به خبر همراهی عزت‌الله ضرغامی با او در جلسات همگرایی اصولگرایان، اظهار کرد: آقای ضرغامی در جلساتی که ما یک هفته در میان برگزار می‌کنیم و حدود 50 تا 60 نفر از اصولگرایان در آن شرکت می‌کنند، حضور نداشته‌اند. البته ما آقای ضرغامی را یک چهره اصولگرا می‌دانیم و نیرویی است که در جاهای مختلف کار اجرایی و فرهنگی کرده و نگاه فرهنگی خوبی دارد. ایشان چه به جلسه بیاید و چه نیاید یک اصولگرا است و با این حرکت همگرایی اصولگرایان هم موافق است.

وی همچنین درباره نتایج جلسات همگرایی اصولگرایان،‌ گفت: هدف از جلسات اصولگرایان که با شعار "در سایه ولایت، همه باهم، نه همه با من" شروع شده و بین احزاب و چهره‌ها و جریانات مختلف اصولگرایی در جریان است، ایجاد صفا، صمیمیت و همگرایی میان اصولگرایان است.

تقوی ادامه داد: من خودم از موفقیت و پیشرفت کار راضی هستم. چون بیشتر جریانات اصولگرایی تا این زمان و در این مقطع به این حرکت لبیک گفته و از آن حمایت کرده‌اند. جلساتی که احزاب اصولگرا به صورت مشترک برگزار می‌کنند تا به حال سابقه نداشته که این خود نشانی از نزدیکی احزاب اصولگرا به یکدیگر است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که نتیجه جلسه سه جانبه آیات مصباح یزدی، محمد یزدی و موحدی کرمانی چه بوده و آیا قرار است ادامه پیدا کند، اظهار کرد: نشستن علما دور هم خیلی خوب است و اثر بسیار مثبتی دارد. البته من نمیدانم که این جلسات ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر و این مسأله را باید از سخنگوهای دو جریان بپرسید و من راجع به آن دو جلسه دیگر صحبت نمی‌کنم. ولی وقتی علما دور هم بنشینند بسیار ارزشمند و خوب است.

وی در ادامه با اشاره به جلسات همگرایی اصولگرایان،‌ یادآور شد: در جلساتی که با عنوان همگرایی برگزار می‌شود چهره‌های مختلفی شرکت می‌کنند. در استان‌ها شرایط و وضع همگرایی به مراتب جلوتر و پیشرفته‌تر از تهران است. من امیدوارم که این حرکت به نتیجه خوبی برسد و یک نشاط زیبا و خوب را در سطح جامعه ایجاد کند. ما همچنان جلسات خود را برگزار می‌کنیم.

تقوی اضافه کرد: جلسات همگرایی در استان‌ها مکرر برگزار می‌شود مثل جلسات دو هفته پیش در اردبیل، هفته گذشته در گیلان و این هفته در اراک. در تهران هم در مقاطع و شرایط خاصی این جلسات برگزار می‌شود. در تهران جلسات مختلفی داشته‌ایم که خبرهای بعضی از آنها منتشر شده است. در کل در این جلسات با بیشتر چهره‌های موثر اصولگرایان مشورت می‌کنیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که آیا همایش دیگری برای همگرایی اصولگرایان در آینده برگزار خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: در ذهنمان هست که یک طراحی برای برگزاری یک همایش بزرگ داشته باشیم ولی زمان و چگونگی برگزاری آن بعداً مشخص خواهد شد.

 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.