مصدق - شهردار تهران هزینه کردن در مترو را مصداق بارز عدالت اجتماعی و اقتصاد مقاومتی دانست و از دولت خواست تا یارانه مترو را پرداخت کند .

قالیباف : این طرح نیاز به اصلاح قانون دارد

به گزارش خبرنگار ما ، دکتر محمد باقر قالیباف صبح امروز و در آئین بهره برداری از از ایستگاه متروی شهدای رسانه – میدان فاطمی -  با اعلام این مطلب گفت : البته ازمشکلاتی که دولت با آنها مواجه است غافل نیستیم اما ما خواسته ای خارج از توان دولت نداریم .در واقع دولت  می‌تواند در  تسهیل در امور اداری و فاینانس  کمک بزرگی به متروی تهران کند  تا پروژه توسعه شبکه ریلی شهری به خوبی پیش برود .

وی با اشاره به این که  از عمر متروی تهران 40 سال می گذرد ، گفت : در این مدت 91 ایستگاه ساخته شده است که 61 ایستگاه در 10 سال اخیر بوده است .

قالیباف با تاکید بر نقش حیاتی مترو برای کلانشهر تهران گفت : بر این اساس بنا داریم تا طی سه سال آینده  تعداد ایستگاه‌ها رابه 120 برسانیم  که این رقم  به اندازه 35 سال گذشته خواهد بود.

 وی در ادامه از تکمیل خط 6و 7 متروی تهران تا سه سال دیگر خبر داد و گفت : این در حالیست که امروز به مراتب کارهای عمرانی شهرداری سنگین‌تر شده است و ما سختی‌های زیادی در شیوه کار داریم.

شهردار تهران سپس به طرح خط سفید و زمین پاک پرداخت و گفت : اجرای این طرح یک شعار نیست . شهرداری سال‌های زیادی  را برای فراهم آوردن زیرساخت‌های این طرح زحمت کشیده است و حالا تنها نیازمند همراهی مردم  و رعایت انظباط در شهرهستیم.

 قالیباف آغازخرداد ماه را زمان اجرای طرح خط سفید  و آسمان پاک  خواند و گفت : از این ماه طول روزها بلندتر و تعداد سفرها کمتر خواهد شد لذا می توان  با پیاده کردن این طرح بزرگ  ترافیکی واصلاح آشفتگی‌ها در رانندگی، شهر را زیباتر ببینیم.

وی در ادامه ازطرح جدید شهرداری برای منطقه 12 تهران خبر داد و گفت : می خواهیم با اجرای برنامه این منطقه که در گذشته حصار ناصری خوانده می شد را به بهترین مکان تفرجگاهی پایتخت تبدیل کنیم .

 وی در همین زمینه افزود : در همه جای دنیا مرکز شهر هویت و مهمترین جای آن است اما متاسفانه ما طی 6-7 دهه اخیر در حفظ هویت مرکز تهران کوتاهی کرده ایم لذا در صدد آن هستیم تا دوباره مرکز شهر را به مهمترین بخش آن تبدیل کنیم .

شهردار تهران  همچنین به بحث  نمای  ساختمان‌ها پرداخت و گفت: ساماندهی نماهای ساختمانی در محدوده میدان انقلاب آغاز شده  اما اجرای این طرح باید  به تمام شهر تسری پیدا کند  و در این زمینه همه صاحبان خانه‌ها باید همراهی کنند چراکه نمای خانه حق عمومی همه شهروندان محسوب می شود  لذا از این پس کسی حق ندارد هر نمایی که خواست انتخاب کند . در واقع  جزییات نمای ساختمان باید در پروانه ساختمانی مشخص شود.

قالیباف در خاتمه با اشاره به اهمیت معماری و نمای ساختمان ها تصریح کرد : البته اجرای طرح یاد شده  نیاز به اصلاح قانون هم داریم .

*تکمیل خط 6 و 7 مترو هفت هزار ملیلارد تومان بودجه نیاز دارد

همچنین در این مراسم  هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به این که دولت به تعهدات قانونی خود در ارتباط با توسعه مترو عمل کند  گفت : برای تکمیل خط 6 و 7 مترو  به طول 70 کیلومتر به هفت هزار میلیارد تومان بودجه  نیاز است  

از این رو لازم است تا  دولت حق 50 درصدی خود  برای ساخت مترو از طریق فاینانس پرداخت کند تا در پایان سال 95، خطوط یاد شده  به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.