مهناز خجسته نیا: به شکرانه لطف و عنایات ولی نعمتمان حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، در معرفی گلاب ناب گلهای محمدی مهد گل مشهد، امسال گل و گلاب روستای فرخد با استفاده در حرم مطهر رضوی متبرک می شود.

 گلاب گلهای محمدی فرخد به حرم مطهر امام رضا (ع) اهدا می شود

به گزارش خبرنگار ما، در پی حمایت روزنامه قدس در معرفی مهد گل و گلاب مشهد و نجات گلهای محمدی روستای فرخد از غربت 50 ساله به ابتکار شورای اسلامی روستا، بخشی از برداشت گل و گلاب امسال به آستان قدس رضوی اهدا می شود.

رئیس شورای اسلامی روستای فرخد در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب گفت: پیشنهاد اهدای گل و گلاب ناب از سوی شورای اسلامی روستای فرخد به حرم مطهر رضوی با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

امیرخانی با بیان اینکه این اقدام مبارک در مدت باقی مانده تا پایان برداشت این محصول انجام خواهد شد، افزود: امسال رسماً اولین محصول گلاب را روانه بارگاه منور رضوی خواهیم کرد.

وی با اشاره به عنایات آستان قدس رضوی در احیای مهد گل و گلاب ناب محمدی مشهد اظهار امیدواری کرد: سطح زیر کشت 100 هکتاری این محصول در روستای فرخد به 300 هکتار سالیان قبل بازگردد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد هم با اشاره به استقبال بی نظیر عموم مردم و مقامها و مسؤولان از اولین جشنواره گلهای محمدی روستای فرخد در پی پیگیریهای روزنامه قدس گفت: آنچه این روزها در قمصر مشهد اتفاق افتاده، برای کشاورزان غیر قابل پیش بینی بود.

فانی، از پیشنهاد ایجاد یک برند گلاب برای مهد گل و گلاب مشهد از سوی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: حجت الاسلام بحرینی با حضور در اولین جشنواره گلهای محمدی روستای فرخد این پیشنهاد را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه این نماینده مشهد از غفلت این ظرفیت اظهار تأسف کرده، گفت: ایجاد این برند قطعا گام بسزایی در مقوله اقتصاد زائر خواهد داشت.برپایه این خبر زمان برداشت گلهای محمدی مهد گل و گلاب مشهد تا چند روز ابتدای خرداد ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.