قدس آنلاین یزد - به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات، در مراسمی با حضور معاونان فرهنگی اجتماعی و دانشجویی، مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست و رییس روابط عمومی این دانشگاه، شبکه ارتباطی روابط عمومی دانشگاه یزد (شارع) رسما کار خود را آغاز کرد.

افتتاح طرح "شارع" در دانشگاه یزد همزمان با روز روابط عمومی

به گزارش قدس آنلاین از یزد،  در مراسم آغاز به کار این شبکه ارتباطی، سعید دشتی زاد رییس روابط عمومی دانشگاه هدف از راه اندازی این شبکه را پوشش کامل خبری و تصویری رویدادها و مراسم دانشگاه با استفاده از توانمندی های دانشجویی عنوان کرد وگفت : با ایجاد این شبکه، دانشجویانی که استعداد و توانایی خاصی دارند شناسایی می شوند و از آنها در اجرای برنامه های مختلف خبری، هنری و اجرایی بهره خواهیم برد.

وی صرفه جویی در هزینه ها را از دیگر اهداف مهم طرح شارع برشمرد و افزود: در چارچوب این طرح می توان بسیاری از امور هنری و اجرایی در روابط عمومی دانشگاه را با استفاده از توانمندی های دانشجویی با هزینه ای به مراتب کمتر به انجام رساند.

دشتی زاد اظهار داشت : برای ایجاد این شبکه  ابتدا از طریق فراخوان در سطح دانشگاه زمینه مشارکت دانشجویان از طریق سیستم پیامک فراهم شد که تعداد 150 نقر همکاری خود را در زمینه های مختلف اعلام کردند و در نهایت از این تعداد،  25نفر در سه گروه خبر و اطلاع رسانی  و امور هنری و برگزاری مراسم سازماندهی شدند. در ادامه نیز با هدف افزایش مهارت های این گروه، یک دوره فشرده آموزش خبرنویسی و عکاسی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این گروه 25 نفری متشکل از دانشجویان با انگیزه و فعال دانشگاه، درواقع هسته اولیه  این شبکه ارتباطی هستند و آرمان ما رسیدن به یک گروه چهارده هزار نفری است که در آن هر دانشجو یک خبرنگار باشد.

دشتی زاد اظهار داشت: اعضای این شبکه ارتباطی همچنین می توانند با انعکاس دیدگاه های عنوان شده از سوی مخاطبان دانشگاهی به مسؤولان، نقش مؤثری نیز در تقویت ارتباطات دوسویه داشته باشند.

وی افزایش مهارت های شغلی دانشجویان را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: دانشجویانی که مهارت و توانمندی بالایی باشند می توانند حتی پس از پایان تحصیلات همچنان ارتباط شغلی خود را با این اداره ادامه دهند.

دکتر علی مروتی معاون دانشجویی دانشگاه در ادامه این نشست نسبت به راه اندازی این شبکه ابراز خوشنودی کرد و اظهار داشت :معاونت دانشجویی در حوزه های مختلفی خدمت رسانی می کند و دانشجویان زیادی در این امر مشارکت دارند اما اقداماتی در حوزه های مختلف این معاونت صورت می گیرد اطلاع رسانی به شکل درست اتفاق نمی افتد و امیدواریم با راه اندازی این شبکه این امر میسر شود و قطعا  از شکل گیری این شبکه معاونت دانشجویی نیز بهره های زیادی خواهد برد.

و ی افزود: یک دانشگاه بزرگ با ساختار سازمانی و دانشجویی بزرگ و پراکنده و اینکه این دانشگاه روز به روز گسترده تر هم می شود بدیهی است نیازمند شکل گیری چنین شبکه ای اطلاع رسانی باشد.

دکترسید محمود زنجیرچی مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست با بیان اینکه روابط عمومی دانشگاه یزد از جمله واحدهایی است که کارکنان آن به درستی با وظایف خود آشنا بوده و کار خود را بلدند، گفت: بخش اصلی هر سازمانی نیروی انسانی آن است و هیچ سازمانی بدون نیروی کار و سرمایه انسانی شکل نمی گیرد و بخش اصلی این سرمایه ها دانشجویان هستند که انرژی بسیار زیادی دارند و این یک هنر است که مدیران ما انرژی دانشجویان را در راه درست به کار گیرند و از انگیزه ها، ابتکارات و خلاقیت آنان به نحو احسن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی یک شرف خاصی در جامعه دارد تصریح کرد: همه مشکلات و مسائلی که در دانشگاه وجود دارد می تواند از طریق این شبکه، اطلاع رسانی شود و اعضای این شبکه می توانند علاوه بر نقش مؤثرشان در پوشش خبری رویدادها، به عنوان یک بازوی اجرایی برای مدیریت دانشگاه عمل کنند و واسطه ای برای پی گیری مطالبات باشند.

دکتر کاظم مندگاری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به اهمیت دوران تحصیل در دانشگاه، دانشگاه رامکانی برای پیشرفت و رشد دانشجویان توصیف و توصیه کرد: دانشجویان باید به علایق خود اهمیت دهند و این شبکه می تواند یکی از راه های پاسخگویی به علایق هنری و اجرایی آنان باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.