مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان‌المعظم گفت: ماه رسول الله(ص)، فرصتی استثنایی برای تمرین تقوا و انس بیشتر با قرآن کریم است.

ماه شعبان، فرصتی برای تمرین تقوا و انس با قرآن است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین نصیر نیک‌نژاد با تبریک فرا رسیدن ماه پیامبر اسلام(ص) و ماه فرزندان بزرگوارش حضرت سیدالشهداء، امام زین‌العابدین، عباس بن علی (علیهم السلام) و حضرت ولیعصر(عج) به همه مؤمنان و رهروان واقعی ائمه طاهرین، این ماه را فرصتی استثنایی برای تمرین تقوا و انس بیشتر با قرآن برشمرد.

وی به تأکید رسول اکرم(ص) درباره فضیلت ماه شعبان ‌اشاره کرد و افزود: پیامبر خدا در آغاز این ماه با قرائت خطبه‌ای به بیان شرافت این ماه پرداخته و می‌فرمایند « شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است. حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حقّ آن را می‌شناسند. آن ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌گردد و در آن بهشت آذین بسته می‌شود.»

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، این ماه را موسم مناجات، عبودیت و آمادگی برای ورود به ماه ضیافت الهی برشمرد و به ذکر اعمال و آداب این ماه پرداخت.

وی، ذکر صلوات از جمله قرائت صلوات شعبانبه، روزه، خواندن نماز با حضور قلب، انس با قرآن کریم، قرائت ادعیه، دستگیری از مستمندان و انجام آداب مربوط به هر یک از مناسبت‌های شعبان که در کتاب مفاتیح الجنان آمده را از مهم‌ترین اعمال این ماه معرفی کرد.

نیک‌نژاد، تأکید کرد: سه ماه رجب، شعبان و رمضان، فرصت مناسبی برای تمرین تقوا و زدودن دل از همه آن چیزهایی است که جای خدا را در قلب انسان گرفته‌ و او را در زمره غافلان قرار داده‌، اگر کسی بتواند از ورود غیر خدا به آن جلوگیری کند، تابش انوار ربوبی را در وجود خویش خواهد دید و همه این مقامات عالی‌ در صورت ارتباط با معنویات به دست می‌آید.

وی توصیه کرد: بیایید همگی در این ماه عظیم با خود تعهد کنیم که مراقب زبان خود باشیم، از دروغ، غیبت، تهمت، سخنان لغو و بیهوده، تنبلی، بداخلاقی، سخن چینی و.. . که موجب دوری از خدا و از بین بردن ارزش و ثواب عبادت می‌شود، اجتناب کنیم تا ترک معاصی، ملکه وجودی ما شود.

نیک‌نژاد، از همگان خواست با تعظیم شعائر و پاسداشت روزهای عزیز این ماه، ضمن گام نهادن در مسیر معنویت، اخلاص، شناخت و معرفت بیشتر نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت و تبعیت از امام عصر والزمان(عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری، در حد توان برای معرفی چهره حقیقی اسلام به جهانیان بکوشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.