قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از استقرار بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در خانه‌ی اختر چرخ ادب، پروین اعتصامی،‌ خبر داد.

استقرار بنیاد فرهنگ،‌ هنر و ادب آذربایجان در خانه‌ی اختر چرخ ادب

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، "علی‌اکبر صفی‌پور" در آستانه‌ی سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی و  افتتاح بنیاد فرهنگ،‌هنر و ادب آذربایجان، با اشاره به ضرورت افتتاح این بنیاد، اظهار داشت: آذربایجان از دیرباز در گلستان هنر و نگارستان فرهنگ و ادب، ‌قدر دیده و بر صدر نشسته و فرهیختگان بلندآوازه‌ای را در دامن خود پرورانده است و همواره محل ظهور نخبگان هنر  ایران زمین وتلالو ستارگان آسمان ادب و معرفت بوده  است  و این امر رسالت متولیان فرهنگی کشور و استان را دوچندان کرده و ضرورت تاسیس این بنیاد را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

وی افزود: این بنباد با هدف ایجاد همدلی و همفکری میان اهالی فرهنگ،‌ هنر و ادب استان و فراهم آوردن فرصت و فضای فرهنگی مناسب جهت تبادل اطلاعات اندیشمندان، پژوهشگران و هنرمندان افتتاح می‌شود و مهمترین دستاورد آن باید ایجاد وحدت و همدلی میان آنان باشد.

صفی‌پور افزود: فعالیت و آغاز به کار این بنیاد حرکتی پویا و جریان ساز است که به جهت حضور هنرمندان رشته های مختلف و اصحاب فرهنگ و ادب در کنار هم، هم باعث اتحاد و یکدلی و هم موجب ایجاد فضای  تعاملی مناسب و به تبع آن تعالی و بالندگی فرهنگ آذربایجان خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: تاسیس این بنیاد، فرصت مغتنمي است تا پيشينه‌ي پرافتخار ايران و آذربايجان در عرصه فرهنگ، هنر و ادب مورد واكاوي قرار گرفته و براي نسل جوان و آيندگان تدوین و تبيين گردد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.