رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: ۴۰ اکیپ یگان ویژه در دستگیری سارق مسلح بانک‌های مشهد ایفای نقش کردند.

۴۰ اکیپ یگان ویژه در دستگیری سارق مسلح بانک‌های مشهد ایفای نقش کردند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرهنگ حسین بیدمشکی در نشست خبری پلیس آگاهی با موضوع دستگیری سارق مسلح بانک های مشهد در ساختمان آگاهی خراسان رضوی اظهار داشت: این نخستین سرقت مسلحانه نبوده و نخواهد بود لذا ما باید در این راستا و برای جلوگیری از این جرم غیرعادی برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها کمک شایانی به دستگیری این فرد کردند گفت: رسانه‌ها همواره با اطلاع رسانی به موقع و ایجاد فضای مسئولیت پذیری در جامعه سبب همکاری مردم با ما شدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به برخی مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: در گذشته نیز بنا بر مسائل اقتصادی چندین مورد سرقت مسلحانه اتفاق افتاده است.

بیدمشکی افزود: در این سرقت مسلحانه با توجه به سرقت 3 بانک آن هم توسط یک نفر حساسیت‌های موجود را بالا برد و سبب ورود سریع سردار بهمن امیری مقدم فرماندهی انتظامی خراسان رضوی شد.

وی ادامه داد: سریعا کارگروهی با حضور معاونان عملیاتی و پلیس پیشگیری و سایر دستگاه‌های مربوط تشکیل و ماموریت مختلفی به آنها داده شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه سرقت مسلحانه یک جرم عادی نیست تاکید کرد: از آنجایی که سرقت مسلحانه به توانایی جسمی و برخی آیتم‌های بدنی مربوط نمی‌شود به نظر می‌رسید که مجرم دارای هوش بسیار زیادی است که خوشبختانه عکس آن مشخص شد.

بیدمشکی خاطرنشان کرد: در این ایام روزانه حدود 40 اکیپ یگان ویژه و یگان عملیاتی در حوزه استحفاظی بانک‌ها گشت زنی می‌کردند تا هم از حوزه بانک‌ها محافظت کنند و هم از طرفی منتظر حضور سارق در محل بانک‌ها بودند.

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در استانداری و دادگستری گفت: همین تعامل سبب شد تا همه کلانتری‌ها، گشت‌ها و یگان‌ها به درستی فعالیت خود را انجام دهند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با تقدیر از کمک‌های مردمی بیان کرد: پس از چاپ نخستین عکس مجرم در روزنامه‌های کثیرالانتشار ما شاهد تماس‌های مکرر شهروندان و ارائه اطلاعات از سوی آنها بودیم.

بیدمشکی افزود: در برخی از مسائل حتی استان‌های همجوار نیز نگرانی‌هایی در دل داشتند که خوشبختانه با مشارکت مردم و اقدامات کارشناسی این سارق دستگیر و به سه فقره سرقت بانک اعتراف کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به از بین بردن امنیت و ایجاد موج گسترده‌ای از ناامنی در شهر توسط این سارق امید است تا در مجامع قضایی به اشد مجازان محکوم شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.