قدس آنلاین- تبریز: رئیس شورای اسلامی استان سمنان گفت: نباید شوراهای فرادست را همر عرض فرمانداری و یا استانداری تعریف کنیم و ضروری است که تعریفی دقیق از شخصیت حقوقی شوراهای فرادست ارائه شود.

شخصیت حقوقی شوراهای فرادست باید دقیق تعریف شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، امیر احمدی در کارگروه بررسی تقویت شوراهای فرادست اظهار داشت: شوراها بخشی از وظایف دولت را که امکان اجرای آن توسط دولت ها پر هزینه بوده و یا امکان پذیر نیست بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها در امور اجرایی محل خود موفق تر از دولت ها عمل می کنند افزود: طبیعی است شورای یک منطقه بیش از دولت، با پتانسیل ها توانایی ها و نیازهای منطفه خود آشنایی داشته باشد.
احمدی با تاکید بر اینکه شوراهای فرادست سلسله مراتب ستادی هستند که باید به مردم و مسئولان شناسانده شوند گفت: ماهیت وجودی شوراهای فرادست در این است که باید نهادی باشد که فراتر از مجموعه روستا، یا شهر و یا استان فعالیت کند و این مسئله با تشکیل شوراهای بخش، شهرستان، استان و شورای عالی استانها محقق می شود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه شوراهای فرادست باید بیش از این به سمت تعامل با دولت پیش بروند گفت: با توجه به محدودیت دولت در منابع و نیروی انسانی تمامی اعضای توانمند شوراهای توانمند با کمک خود باعث هم افزایی می شوند.
ششمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استانهای سراسر کشور با حضور روسای شوراهای استانهای مختلف کشور به مدت دو روز در تاریخ ششم و هفتم خردادماه سال 94 به میزبانی شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.