قدس آنلاین- تبریز: رییس شورای اسلامی استان زنجان و رییس کارگروه بررسی درآمد شهرداری های کوچک و توانمندسازی، در ششمین دوره همایش روسای شوراهای استان ها، توزیع بودجه دولت برای شهرداری‌ها را نا عادلانه خواند.

شهرداری‌ها از توزیع عادلانه بودجه برخوردار نیستند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، خدادادی، ضمن اشاره به وضعیت شهرهای کوچک گفت: مطابق قانون، مناطقی که دارای جمعیت بالای 5 هزار نفر هستند، شهر شناخته می شوند و همین تبدیل  به شهر، در عین حالی که توقعاتی را برای اهالی ایجاد می کند، چالش هایی را نیز برای مدیریت آنجا مطرح می کند که  عمدتا در زمینه ارائه خدمات شهری و ایجاد زیرساخت های مناسب در شهر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به مسئله کمبود درآمدهای شهرداری ها اشاره کرد و گفت: درآمدهای حاصل از مالیات برارزش افزوده، در ابتدا به شهرداری ها تعلق داشت؛ اما دولت آن را نیز به خود اختصاص داد و ما اکنون باید از دولت بخواهیم  این درآمدها را به شهرداری ها برگردانند؛ چرا که شهرداری ها و بخصوص شهرداری های مناطق کوچک، از عدالت در توزیع بودجه سهمی نبرده اند.

رییس شورای اسلامی استان زنجان، در خاتمه گفت: هر منطقه ای از پتانسیل های بالقوه برخوردار است و ما می توانیم با تبدیل این ظرفیت ها به توانایی های بالفعل، گامی در راستای ایجاد درآمد برای شهرداری ها برداریم.

گفتنی است ششمین دوره همایش روسای استان های کشور به مدت دو روز با میزبانی تبریز برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.