قدس آنلاین – خرم آباد: ریيس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد گفت: تخريب منابع طبيعي و بحران آب جدي در لرستان است.

بحران آب در کشور بسیار جدي است

به گزارش قدس آنلاین خرم آباد، ریيس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آبادعصر چهارشنبه در جلسه کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق خرم‌آباد با اشاره به روند تخريب منابع طبيعي لرستان و بحران فراگيري که در زمينه‌ي آب وجود دارد، اظهار داشت: اصلي‌ترين دغدغه‌ها در دو حوزه می باشدکه نخست دام‌هاي متحرکي که زيان‌شان از منافع‌شان بيشتر است و باعث تخريب منابع طبيعي مي‌شوند و دوم؛ تأمين آب و علوفه‌ي مورد نياز براي ظرفيتي که براي استان لرستان اعلام شده است.
مرتضي هادي‌پور با اشاره به اينکه بر اساس آمار، براي توليد هر کيلو گوشت قرمز، 15 تا 16 هزار ليتر آب مصرف مي‌شود، گفت: با توجه به بحراني که در زمينه‌ي آب با آن مواجه هستيم، اين مسأله حتماً بايد مورد بازنگري جدي قرار گيرد.
وي افزود: در زمينه‌ي احداث واحدهاي بزرگ دامپروري نبايد تأمين علوفه و البته ميزان آب مورد نياز را از نظر دور داشت؛ در همين رابطه پيگيري مطالبات آب استان، مسأله‌اي است که بايد در دستور کار جدي قرار گيرد.
هادي‌پور؛ همچنين ثابت يا حتي حذف کردن دام‌هاي سيار را از ديگر اقداماتي برشمرد که با اجراي آن مي‌توان روند تخريب منابع طبيعي را کند و متوقف کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.