شهردار منطقه ثامن مشهد ‌گفت: منطقه ثامن به‌صورت خودکفا هزینه‌های طرح بافت فرسوده حرم رضوی را تامین می‌کند.

منطقه ثامن مشهد به‌صورت خودکفا هزینه‌های طرح بافت حرم رضوی را تامین می‌کند‌

ضمیری با اشاره به اینکه کارهای مربوط به بافت پیرامون اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) با الگوی تراز صفر جلو رفته است، تصریح کرد: طبق این الگو منطقه ثامن باید به‌صورت خودکفا هزینه‌ اجرای طرح را تامین کند.

وی گفت: الگوی تراز صفر منجر به این شد که منطقه ثامن به سمت سرمایه‌گذاران حرکت کند که تنها منبع موجود در این امر هستند.

شهردار منطقه ثامن با اشاره به اینکه سرمایه گذار در شرایطی شروع به فعالیت می‌کند که منفعت مالی در آن زمینه باشد افزود: شخص سرمایه گذار با دادن پول در طلب اعمال سیاست است.

وی افزود: در طرح منطقه ثامن به عنوان طرحی فراملی همه‌ مسئولان، دولت، شهرداری و وزارت مسکن و شهرسازی باید کمک کنند زیرا اگر نگاه به طرح ملی باشد، کار به خوبی پیش می‌رود.

ضمیری با اشاره به الزام ایجاد فضاهای معنوی و فرهنگی مورد نیاز زائر در بافت اطراف حرم مطهر تصریح کرد: در صورت عدم تامین منابع مالی برای ایجاد این فضاها،این حرف تنها در حد شعار می‌ماند.

وی زیرساخت‌های فرهنگی اعم از استقرار حوزه‌های علمیه و مساجد را نیازمند توجه بیشتری دانست و خاطرنشان کرد: برای بافت قدیمی و بافت تاریخی پیرامون حرم مطهر باید ارزش بیشتری قائل شد.

ضمیری یکی از راه‌های تامین منابع مالی را مشارکت ‌مردم محلی دانست و گفت: برای مالکان شرایطی باید ایجاد شود که بتوانند ملک خود را بازسازی کنند که از طریق وام‌های ارزان قیمت و دیگر امتیازات بتوان مالکین را در بافت حفظ کرد.

شهردار منطقه ثامن با اشاره به پیشنهاد این شهرداری به آستان قدس مبنی بر حضور جدی تر در طرح بافت فرسوده اطراف حرم مطهر تصریح کرد: شهرداری منطقه ثامن در راستای مشارکت با آستان قدس از این آستان خواسته که در بخش‌هایی از این بافت اعمال مدیریت کند و با منابع خود طرح را اجرا کنند و از سود این طرح نیز بهره ببرند که متاسفانه به این درخواست پاسخی نداده‌اند.

ضمیری گفت: یکی از اعضا و سهامداران شرکت مسکن سازان ثامن، آستان قدس است که در بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم نقش دارد ولی شهرداری منطقه ثامن تمایل بیشتر شدن نقش آستان قدس در این زمینه است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.