مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر خراسان رضوی تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

افتتاح واحدهای باقیمانده مسکن مهر خراسان رضوی تا پایان امسال
 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی محمدرضا اخوان عبداللهیان در جلسه شورای مسکن خراسان رضوی اظهار داشت: آخرین پیشرفت در شهرهای زیر 25 هزار نفر 87.78 درصد و در شهرهای جدید این پیشرفت 72.59 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی مسکن مهر استان 84.89 درصد ‌است، خاطرنشان کرد: انشاءالله تا پایان سال واحدهای باقی‌مانده طرح مسکن مهر افتتاح می‌شود.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با اشاره به اینکه در شهر جدید گلبهار 4 هزار و 77 واحد با 79 درصد پیشرفت وجود دارد، تصریح کرد: 9 هزار واحد راکد و نیمه فعال در گلبهار وجود دارد که در صورت امکان خواستار جداشدن آنها از مسکن مهر و همچنین حذف پروژه‌های راکد و تبدیل آن‌ها به پروژه‌های مشارکتی را داریم.

حمید بنایی سختی در معاملات ثانویه مسکن‌مهر را یکی از مشکلات آن دانست و افزود: از دولت تقاضا داریم به‌منظور تسهیل ارائه مسکن به متقاضیان شرایط چهارگانه مسکن مهر را تعدیل کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برای تکمیل خدمات نیاز به 7 هزار تن آسفالت و 7 هزار تن قیر رایگان یارانه‌ای داریم که اگر تأمین شود در هفته دولت می‌توانیم تعداد بسیاری از واحدها را افتتاح کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز در ادامه با بیان اینکه در شهر جدید بینالود در حال حاضر 700 واحد متوقف شده داریم، تصریح کرد: کل واحدها سه هزار واحد است که هزار و 200 واحد آن افتتاح شده است.

به گزارش فارس علی عودی از رشد صعودی جذب متقاضی در این شهر جدید خبر داد و تأکید کرد: با وجود این رشد ولی هنوز در خصوص جذب متقاضی در بینالود با بحران روبرو هستیم.

وی تعیین تکلیف پروژه‌های راکد را خواستار شد و بیان کرد: مشکلات این شهر جدید رصد و علاوه بر راه اندازی مراکز بهداری و آموزشی؛ قصد تکمیل خطوط انتقال آب را داریم که این امر نیازمند تامین 9 میلیارد تومان اعتبار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.