خطیب جمعه قم گفت: دستاورد صنعت هسته ای را به سادگی از دست نمی دهیم و همچنان در برابر زیاده خواهی دشمنان می ایستیم.

صنعت هسته ای را از دست نمی دهیم و برابر زیاده خواهی دشمنان می ایستیم
 

به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه(س) بیان داشت: مذاکرات هسته ای اکنون به مراحل حساسی رسیده و اگر امروز در کشور عده ای برنامه ها و مراسمی به پا می کنند و اجتماعاتی شاهدیم مسوولان محترم نباید احساس کنند این تجمعات در تقابل با آنها است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها عقبه سنا و کنگره را برای تیم مذاکره کننده و پشتیبانی تیم خود می بینند و ما هم باید شاهد حمایت مجلس باشیم و اجتماعات مردمی پشتوانه مهمی برای تیم مذاکره کننده هسته ای به شمار می رود.

وی با بیان این که بر روی حفظ صنعت هسته ای تاکید می کنیم بیان داشت: این صنعت را به سادگی از دست نمی دهیم و همچنان در برابر زیاده خواهی دشمنان می ایستیم و اجازه بازجویی از دانشمندان و بازرسی از مراکز را نمی دهیم و دنیا بداند اگر این مذاکرات روزی به شکست بینجامد به دلیل زیاده خواهی آمریکا و غربی ها است.

خطیب جمعه قم با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در حرم امام راحل ابراز داشت: دغدغه رهبری خطر تحریف در سلوک حکومتی امام بود که نقطه برجسته فرمایشات ایشان بود ومعظم له پرهیز دادند که کسی حق ندارد با سلیقه، میل و خواست خود از سخنان رهبر فقید انقلاب بهره برداری سیاسی کند.

وی افزود: آنچه امام(ره) در موارد متعدد به صورت مستند به آن اشاره کرده است باید به عنوان نقشه راه تلقی کنیم و رهبر معظم انقلاب هفت شاخص مطرح کردند که این هفت شاخص مربوط به رهبری و سلوک بنیانگذار انقلاب بود.

خطیب جمعه قم گفت: اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی از شاخص های رهبری امام خمینی(ره) بود و امروز اسلام آمریکایی در چهره سکولار و تحجر قابل مشاهده است و آمریکا از چنین اسلامی حمایت می کند.

وی اظهارکرد: مشی امام راحل اعتماد و توکل به خدا بود و تندترین الفاظ را علیه ابرقدرتها بیان می کرد و اعتقاد به اراده و نیروی مردم داشت.

وی ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی مخالف با تمرکز دولتی بود و ایشان در مسائل نظامی، اقتصادی، سیاسی و انتخابات برای مردم حساب باز کرده بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امام(ره) طرفدار و حامی محرومان و مستضعفان و در جبهه مقابل قلدران و مستکبران بود.

وی بیان داشت: انقلاب ما با نگاه امام(ره) نگاهی امت ساز بود لذا باید گفت اهل تسننی که مورد حمایت آمریکا و تشیعی که مورد حمایت لندن هستند برادر شیطان هستند و نباید دل خوش به حمایت لندن و آمریکا باشند.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور، 15 خرداد را روزی فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب و کشور عنوان کرد و افزود: 15 خرداد سرآغاز نهضت اسلامی ما به رهبری امام راحل است و سند مخالفت ملت ما با استبداد و استعمار است و این روز بیانگر مظلومیت ملت ایران می باشد چرا که 15 هزار نفر در این روز به نقلی به شهادت رسیدند که جرم آن ها حق خواهی و طرفداری از امام بود.

وی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله آصفی بیان داشت: او از انسان هایی بود که نمی خواست شناخته شود و تکفل و سرپرستی ایتام و خانواده های بی سرپرست را بر عهده داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.