قدس آنلاین - زهره صداقت: دستیار صوتی معروف و جذاب مایکروسافت که این روز ها در صدر اخبار تکنولوژی و یکی از نقاط قوت سیستم عامل ویندوز است، طی مراسمی با سیستم عامل آندروید و iOS همگام شد.

رونمایی از دستیار صوتی مایکروسافت(cortana)در آندروید و IOS
به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین،‌البته این همگام سازی به واسطه ی یک نرم افزار است که با نصب آن بر روی دستگاه می توانید از برنامه های پرواز و آب و هوا و برخی از قابلیت های آن استفاده کنید.
قابلیت های کورتانا بر روی آندروید و iOS کمتر از سیستم عامل ویندوز است و مثلا شما از قابلیت هی کروتانا(Hey cortana) نمی توانید استفاده کنید و یا قابلیت همگام سازی اطلاعات آن را با سایر دستگاه ها ندارید.
بیش تر کارشناسان معتقدند که این اقدام در راستای معرفی برنامه های مایکروسافت به مصرف کننده های آندروید و iOS است که به ویندوز نقل مکان کنند و کورتانا فقط الهامی از کورتانای اصلی مایکروسافت است.
نشانه هایی موچود است، که مایکروسافت قصد دارد در راستای نشان دادن قابلیت های ویندوز 10 برنامه هایی از قبیل Xbox Music را نیز برای این دو سیستم عامل طراحی نماید که در آن از قابلیت همگام سازی موسیقی با استفاده از One Drive نیز استفاده خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.