قدس آنلاین یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: امام راحل بر رعایت بی‌طرفی و استقلال دستگاه قضا تاکید بسیاری داشتند که رعایت این مهم نقش موثری در اجرای عدالت دارد.

تأکید امام راحل(ره)بر رعایت بی طرفی و استقلال دستگاه قضا

به گزارش قدس آنلاین از یزد، محمدرضا حبیبی درباره نگاه و رویکردامام خمینی (ره) به دستگاه قضا اظهار داشت : معمار کبیر انقلاب اسلامی نگاه خاص و ویژه‌ای نسبت به استقلال دستگاه قضایی داشتند تا رسیدگی‌ها عادلانه صورت گیرد.

وی با اشاره به جمله‌ای از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که اگر از من هم سفارشی آوردند به سینه دیوار بزنید، افزود: رسیدگی به پرونده ها در چهارچوب قانون و شرع از خواسته های امام خمینی بود و این موضوع نشانگر اهمیت نگاه امام راحل نسبت به استقلال دستگاه قضا است.

حبیبی خاطر نشان کرد: استقلال داشتن دستگاه قضا به معنی جزیره جداگانه بودن آن از سایر دستگاه ها نیست بلکه رسیدگی به پرونده ها باید عادلانه باشد و تحت تاثیر هیچ چیزی قرار نگیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: امام خمینی (ره) تاکید داشتند تا هیچ گونه تاثیرپذیری در مورد پرونده ها از شخص و جناحی وجود نداشته باشد و دستگاه قضا فقط قانون را ملاک رسیدگی قرار دهد و جناح‎های سیاسی حق دخالت در کارهای قوه قضاییه را ندارند و این امر بیانگر استقلال دستگاه قضا از نگاه امام راحل است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.