قدس آنلاین : مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت : طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان به بیش از 3 هزار و 600 کیلومتر می رسد که برآورد گردیده به دلیل قدمت بالای شبکه حدود 50 درصد آن نیاز به بازسازی و اصلاح دارد که هزینه ای بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان دربر دارد .

رفع فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان نیازمند 3 هزار میلیارد تومان اعتبار !

به گزارش قدس آنلاین  از اصفهان ، هاشم امینی به فرسودگی شبکه فاضلاب شهر اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : در سال 1344 شبکه فاضلاب شهر اصفهان اجرایی شد که قدمت بالای این شبکه فرسودگی آن را بدنبال داشته بر این اساس بازسازی شبکه فاضلاب یکی از اولویت هایی است که در دستور کار قرار گرفته است .

وی به وقوع حوادث شبکه فاضلاب اشاره کرد و اعلام نمود : در سالهای اخیر فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان حوادثی پی در پی دربر داشته که بارزترین آنها حادثه شبکه فاضلاب خیابان های مشتاق ، نظر ، میر و چمران بوده است که به رغم گستردگی وقوع این حوادث با تلاش به موقع اکیپ حوادث آبفا در حین جاری بودن فاضلاب این حوادث در کوتاهترین زمان ممکن مهار شدند .

امینی با توجه به حادثه شبکه فاضلاب چهارراه نظر که به تازگی به وقوع پیوست خاطرنشان ساخت : پس از بررسی اکیپ بازرسی و حوادث آبفا استان محرز گردید کلکتور فاضلاب چهارراه نظر به سمت نظر شرقی تاج آن دچار خوردگی شد .

وی افزود : قدمت شبکه فاضلاب شهر اصفهان که به بیش از 40 سال می رسد می رفت باعث وقوع حادثه ای عظیم در شهر اصفهان شود که خوشبختانه قبل از آنکه این اتفاق روی دهد بازسازی کلکتور فاضلاب به قطر 90 × 135 میلی متر چهارراه نظر که 25 درصد فاضلاب شهر اصفهان از این قسمت عبور می کند تا به تصفیه خانه جنوب منتقل شود در دستور کار قرار گرفت و عملیات تعویض و بازسازی شبکه انجام شد . این خط لوله 60 درصد فاضلاب جنوب و غرب اصفهان  را به تصفیه خانه فاضلاب جنوب انتقال می دهد .

وی اعلام کرد : تاج کلکتور فاضلاب چهارراه نظر بدلیل فرسودگی دچار خوردگی شدید شده بود و این فرایند منجر شده بود که زمین نشست کند که بازسازی 85 متر از شبکه فاضلاب این محدوده اجرایی شد .

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به چگونگی مهار این حادثه پرداخت و اظهار داشت : کلکتور فاضلاب چهارراه نظر در حالی مورد بازسازی قرار گرفت که فاضلاب غرب و جنوب اصفهان در این محدوده جاری بود اما با این وجود در کوتاهترین زمان ممکن بازسازی شد .

امینی به ایزوله کردن کارگاه بازسازی شبکه فاضلاب چهارراه نظر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : از آنجایی که این عملیات در حین جاری بودن فاضلاب با دبی بسیار بالا که حدود 600 لیتر در ثانیه می باشد صورت گرفت بر این اساس محدوده کارگاه ایزوله گردید و تنها افراد محدودی مجاز به ورود به منطقه کارگاهی بودند .

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا استان اصفهان بازسازی به موقع کلکتور فاضلاب چهارراه نظر را بسیار ضروری دانست و تصریح نمود : بازسازی به موقع کلکتور چهارراه نظر از وقوع حادثه مهیبی جلوگیری نمود چرا که اگر اکیپ بازرسی وحوادث آبفا به موقع احتمال وقوع این حادثه را خبر نمی دادند حجم عظیمی از فاضلاب در یکی از مراکز مهم شهر اصفهان که جمعیتی زیادی روزانه در این محل تردد می کنند جاری می شد و پس زدگی فاضلاب صورت می گرفت.

امینی گفت : تعویض کلکتور فاضلاب خیابان نظر در دستور کار قرار گرفت و در آینده نزدیک این عملیات در این منطقه هم اجرایی می شود .

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه پروژه ترمیم و بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان پروژه عظیمی است که برای اولین بار در کشور در دستور کار قرار گرفت خاطرنشان ساخت : به منظور اجرای فاز اول آن بالغ بر هزار و هفتصد و هفتاد میلیارد ریال فاینانس خارجی تخصیص یافته است که مقرر گردید با بهره مندی از دانش روز و تکنولوژی نوین عملیاتی شود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.