۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 287976

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تصمیم‌گیری برای مشخص شدن میزان نیاز داخلی به برنج خارجی و سهمیه‌ای شدن واردات در سال جاری خبر داد و پیش‌بینی کرد در صورت ادامه شرایط مساعد جوی، امسال حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج تولید می‌شود.

تصمیم‌گیری برای سهمیه‌ای شدن واردات برنج
عباس کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این هفته برای واردات برنج و میزان نیاز به آن تصمیم‌گیری می‌شود که در صددیم تا واردات این محصول به صورت سهمیه‌بندی باشد اما از ایجاد انحصار و رانت در واردات برنج جلوگیری می‌کنیم.

وی افزود: امسال بیش از 500 هزار هکتار از شالیزارهای کشور زیر کشت برنج رفتند که حدود 460 هزار هکتار آن به شمال و مابقی آن به جنوب کشور اختصاص دارد و با توجه به کشت به موقع برنج در سال جاری، برداشت این محصول استراتژیک از مرداد ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

کشاورز با بیان اینکه برداشت برنج راتون نیز از مهر ماه آغاز می‌شود و حجم زیادی ندارد، افزود: امسال وزارت جهاد کشاورزی سعی کرد با حمایت نکردن از کشت برنج در مناطق غیر شمالی کشور تولید این محصول را در شمال کشور محدود کند.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال اگر شرایط جوی تا پایان فصل برداشت مساعد باشد پیش بینی می‌شود حدود یک میلیون و 700 هزار تن برنج سفید تولید شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.