مدیرکل محیط‌زیست استان گلستان، در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد) در خصوص تخصیص اعتبارات تامین بخشی از امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با آتش سوزی که سال گذشته مورد تصویب دولت قرار گرفت، اظهار کرد: این مبلغ برای هفت استان مصوب شده که اعتبارات اختصاصی به گلستان بیشتر برای پارک ملی گلستان و برخی نقاط حادثه‌خیز هزینه می‌شود.

   افزایش حقوق محیط‌بانان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسماعیل مهاجر افزود: این درحالی است که تاکنون تنها 25 درصد از این اعتبار ابلاغ و در اختیار استان و اداره کل قرار گرفته که این رقم به منظور امور هزینه‌ای و بخشی نیز صرف تهیه امور سرمایه‌ای و تجهیزات شده است.

مهاجر یادآور شد: براساس برنامه هزینه‌کرد این مبلغ، برای تکمیل تجهیزات و امکانات قراردادهای خرید در داخل کشور و نیز تامین آن از طریق کشورهای دیگر امضاء شده است، اما 75 درصد باقی مانده از سهم استان، با وجود ابلاغ هنوز تخصیص نیافته است و امیدواریم که مسوولان ارشد استانی در این خصوص پیگیری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان این‌که تنش آبی در گلستان داریم، گفت: با وضعیت گرمای هوا و کاهش رطوبت، آتش سوزی‌هایی را در محیط زیست و منابع طبیعی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: آگاهی‌بخشی به مردم و جوامع محلی و مشارکت‌های مردمی باعث می‌شود خسارت‌ها به محیط زیست کمتر شود.

وی ادامه داد: ائمه جمعه، اساتید دانشگاه و رسانه‎ها در پیشگیری از وقوع آتش سوزی نقش مهمی دارند و در این میان رسانه‎ها به عنوان زبان محیط زیست استان در جلوگیری از بحران‎های محیط زیستی موثر هستند.

مهاجر به گرمای بی‌سابقه هوا، خشکسالی، کمبود نزولات جوی و کاهش رطوبت به زیر 20 درجه اشاره کرد و گفت: این مشکلات در کنار برخی بی‌احتیاطی‌های مردم و مسافران و رعایت نکردن نکات ایمنی در برپا کردن آتش در مناطق جنگلی و مراتع باعث بروز آتش سوزی درمناطق تحت حفاظت محیط زیست در استان می‌شود.

مدیرکل محیط زیست گلستان با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تا قبل از گرمای بی‌سابقه چند روز اخیر، هیچ مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت روی نداده است، افزود: اما چند روز قبل در دو هکتار از بخش تل انبار در بالادست روستای زیارت گرگان در حوزه منطقه حفاظت شده و 32هزار هکتاری جهان‌نما آتش‌سوزی روی داد که با حضور به موقع نیروهای مردمی و یگان‌های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، این آتش سوزی مهار شد.

وی تصریح کرد: هم‌چنین در این ایام به علت آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی گندم و جو شاهد بروز آتش سوزی‌های جزئی در حاشیه مینودشت و شرق استان و دو مورد آتش سوزی در پارک ملی گلستان بخاطر بی‌احتیاطی مسافرین بودیم که همه موارد مهار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به افزایش حقوق محیط بانان از اول خردادماه گفت: حدود 250 هزارتومن به حقوق محیطبانان اضافه می‌شود، ولی با این حال ۳۵۰ پست خالی محیط بانی در گلستان وجود دارد.

مهاجر تصریح کرد: در آق قلا، رامیان و گمیشان اداره حفاظت محیط زیست نداریم و در بعضی از ساختمان‌های محیط بانی نیرویی برای کار نداریم و این نیاز به شدت در گلستان احساس می‌شود.

وی توضیح داد: خوراک و علوفه برای حیوانات به دلیل خشکی هوا و کمبود آب طراحی شده است تا در چشمه‌هایی که خشک شده است آبشخور پایدار باشد تا حیوانات زیستگاه اصلی خود را ترک نکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمند وزارت کار IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    کاش وزیر محترم تعاون و کار به فکر نیروهای زیر مجموعه اش باشد همه وزراء زیر مجموعه خود رو از نظر مالی و افزایش حکم کارگزینی حمایت می کنند ولی وزیر کار انگار نه انگار پرسنل زیر مجموعه داره کلی مسئولیت قبول می کنه ولی به فکر پرسنلش در استانهای کشور نیست ، اصلا وزیر محترم بگوید برای چه وزیر شده که به فکر زیر دستش نیست ، آقای وزیر قیامتی هم هست خودت دریافتی آنچنانی ولی زیر مجوعه ات در بدبختی زندگی کنند؟؟؟؟