قدس آنلاین - مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده در مرکز ملی خشکسالی ایران، میزان خشکسالی استان ما نرمال است.

خشکسالی خزنده می آید/ وجود ذرات معلق خطرناک علت افزایش آلودگی هوا است

به گزارش قدس آنلاین، محمد حبیبی نوخندان با تایید این مطلب به خبرنگار ما گفت: کمبود باران یا بارش های نامناسب و بدون نیاز می تواند عامل از بین رفتن بافت خاک باشد زیرا ممکن است ما در سال زراعی بارش زیادی داشته باشیم اما این بارش ها در زمان مناسبی که مورد نیاز است نباریده باشند.

او همچنین اظهار کرد: جالب است بدانید شهرهای مرکزی و جنوب غربی کشور، میزان خشکسالی بسیاری را در سال زراعی گذشته گذرانده اند اما خراسان رضوی فقط در جنوب غربی که شهرستان سبزوار قرار گرفته  خشکسالی بسیاری را تجربه کرده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی، یکی از عوامل موثر در افزایش خشکسالی را ذرات معلق در هوای مشهد دانست و افزود: وقتی میزان ذرات معلق در هوا افزایش پیدا کند، میزان آلودگی هوا نیز بالا می رود زیرا وجود برخی ذرات معلق که ممکن است اندازه آنها کمتر از 10  یا 5/2 میکرون باشد , برای سلامتی مردم بسیار خطرناک است و این به عنوان یکی از شاخص های اصلی در تعیین میزان آلودگی هوا مورد بررسی قرار می گیرند.

محمد حبیبی نوخندان ، پدیده خشکسالی را در خراسان رضوی با عنوان «خزنده» نام برد و خاطرنشان کرد: این پدیده به آرامی می آید و می رود و قدمتی طولانی در کشور بخصوص در استان ما دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.